Slipper løs printernes fulle potensial

PUBLISERT: 2 juni 2016
OPPDATERT: 2 juni

Jeppe%20Frandsen_image_final_tcm81-1121616På Drupa 2016 (Messe Düsseldorf, 31. mai til 10. juni 2016 Hall 8a, Stand B50) demonstrerer Canon hvordan selskapet hjelper utskriftsleverandører med å utnytte mulighetene i virksomheten til fulle og stiller ut nyvinninger fra hele det omfattende og stadig voksende produktutvalget.

Bare ti år etter at Canon entret markedet for produksjonsutskrift er de i dag en ledende leverandør av avanserte digitale løsninger for produksjonsutskrift med et markedsledende utvalg av toner- og blekkbaserte enkeltarkskrivere med avanserte spesifikasjoner, blekkbaserte produksjonsskrivere og rullbaserte skrivere og planskrivere for storformat som støttes av arbeidsflyt- og etterbehandlingsløsninger fra Canon og tredjeparter.

På Canons stand på Drupa 2016 finner du produkter fra hele Canons produkttilbud innen produksjonsutskrift, integrert med over 25 forskjellige produksjonsarbeidsflyter i sanntid, der mange består av kompleks behandling av variable data og etterbehandling. Besøkende kan finne inspirasjon til egen virksomhet blant over 300 separate bruksområder, noe som virkelig illustrerer det store spekteret av muligheter som finnes for utskriftsleverandører som vil ha flere ben å stå på og utvide virksomheten.

Executive Vice President hos Canon Europa, Jeppe Frandsen sier: “Helt siden Canon gikk inn på markedet for produksjonsutskrift har målet vært å utfordre den rådende oppfatningen av hva som er mulig innen digital produksjon, og å inspirere utskrifts- og trykkleverandører til å skyve grensene og tilby dem teknologiske nyvinninger og ekspertise som kan forvandle virksomheten.”

“Vi satser langsiktig i denne bransjen og vil fortsette å utvikle og tilby innovativ digital teknologi som kan forbedre kundenes virksomhet. Vi har siden Drupa 2012 utvidet produktutvalget betraktelig, inkludert blekkskrivere og storformat, slik at Canon i dag har det bredeste utvalget av løsninger i bransjen. På Drupa 2016 kommer vi til å demonstrere at digitaltrykk er en god løsning for de fleste produksjonsområder – på tvers av hele kvalitetsspekteret og på et stort utvalg utskriftsmateriell.”

 Teknologisk nyvinning

Canons kontinuerlige satsing på forskning og utvikling er tydelig på hele standen, der det stilles ut neste generasjons produkter innen alle segmenter av produktutvalget. Hvert enkelt av de nye produktene som Canon presenterer på Drupa 2016, gjenspeiler selskapets fokus på å støtte utskriftsleverandører med optimal kvalitet, forbedret mediefleksibilitet og økt produktivitet.

Et utvalg sentrale produktinnovasjoner som Canon presenterer på Drupa:

  • Global lansering av produksjonsskriveren Océ ColorStream 6000 Chroma som er utstyrt med nye Chromera-blekk som utvider mulighetene i retning grafisk utskrift av høy kvalitet.
  • Global lansering av Canon imagePRESS C8000VP, som er oppfølgeren til den vellykkede lanseringen av flaggskipmodellen imagePRESS C10000VP i 2015, og tilbyr høy tonerbasert produktivitet på en rekke ulike utskriftsmateriell.
  • Global lansering av nye ColorGrip og nye blekk til enkeltarkskriveren Océ VarioPrint i300 som leverer fargegjengivelse av høy kvalitet på standard bestrøket offset-materiell.
  • Første offentlige messedemonstrasjon av produksjonsskriveren Océ ImageStream 2400 som ble lansert i februar 2015 og er optimalisert for utskrift på standard offset-materiell.

Canon har også utvidet tilbudet innen 3D-utskrift og demonstrerer flere systemer som fungerer sammen med Magics-arbeidsflytprogramvare fra Materialise, som Canon nylig annonserte at de har inngått samarbeid med.

Besøkende på Drupa 2016 er også de første som får mulighet til å se livepresentasjoner av Canons prototype på neste generasjons produksjonsskrivere med fotokvalitet – som bærer navnet Voyager. Denne B2+-trykkpressen som fremdeles er under utvikling, har potensial til å sette en ny standard for blekkproduksjon i fotokvalitet.

 Virksomhetsutvikling

For å gjøre det enkelt for besøkende å finne frem er Canons stand delt inn i syv tydelig merkede soner som gjenspeiler Canon-kundenes virksomhetsområder: kommersiell utskrift; bedriftskommunikasjon, inkludert transaksjonsbasert og direkte reklame; publisering, inkludert bøker, magasiner og aviser; annonser og reklame; teknisk/industriell, inkludert 3D-utskrift; emballasjeproduksjon; og fotoprodukter.

Hver av de syv sonene på standen har en serie med live arbeidsflyter som demonstrerer hvordan Canon – gjennom tett og langsiktig samarbeid med utskriftsleverandører – støtter utviklingen av innovative forretningsmodeller som hjelper dem med å møte endringene i kundenes behov.

Canons prinsipp om å tilby kundene skreddersydde ende-til-ende-løsninger som leverer sluttprodukter av høy kvalitet kommer tydelig til uttrykk i alle de syv sonene, med en rekke ulike løsninger for arbeidsflyt, mediehåndtering og etterbehandling fra over 20 tekniske samarbeidspartnere.

Nye samarbeidsavtaler med Plockmatic og BDT kunngjøres også på Drupa 2016, og det presenteres løsninger fra begge selskapene sammen med Canons imagePRESS-maskiner på standen.

Huben for løsninger og rådgivning som er plassert midt i standen gir et innblikk i Canons omfattende tekniske ekspertise og løsningstilbud, inkludert verktøy for arbeidsflyt, fargestyring og forretningsutvikling.

 #UNLEASHPRINT

Emneknaggen #UNLEASHPRINT og fargerikt kampanjemateriell preger Canons stand på Drupa 2016 og finnes også over hele Messe Düsseldorf, og markerer lanseringen av en omfattende kampanje som oppfordrer utskrifts- og trykkleverandører til å tilpasse seg og gripe nye muligheter.

Jeppe Frandsen avrunder: “Her på Drupa 2016 viser vi utskriftsleverandørene at hvis de virkelig skal ‘slippe utskriften løs’, må de matche teknologiske nyvinninger med et ønske om å videreutvikle forretningsmodellen og inspirere kundene med kreative og noen ganger disruptive ideer. Vi mener at nøkkelen til suksess er å omgi seg med pålitelige og likesinnede samarbeidspartnere og Canon har som mål å være foretrukket partner for alle utskrifts- og trykkerivirksomheter og hjelpe dem med å tenke nytt og realisere sitt fulle potensial.”

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324