Voyager-blekkstråleteknologi

PUBLISERT: 3 juni 2016
OPPDATERT: 3 juni

Canon presenterer en prototype på en ny blekkbasert produksjonsskriver med fotokvalitet på sin stand på Drupa 2016.

Den nyeBlekkstråleteknologi prototypen er basert på nyutviklet Canon blekkstråleteknologi og kan skilte med syv farger, B2+ og tosidig utskrift. Voyager bygger videre på Canons omfattende arv innen bildeløsninger og tar mål av seg til å skyve de tekniske grensene for blekkutskrift til et helt nytt kvalitetsnivå.

Det blir livepresentasjoner av Voyager hver time på Canons stand på Drupa (hall 8a, stand B50). Det vil også være utstilt utskrifter som viser den enestående fotokvaliteten som oppnås på en rekke ulike utskriftsmaterialer, inkludert standard offset-medier.

Canon regner med at Voyager vil være interessant for utskriftsleverandører som produserer kvalitetstrykk som kataloger, brosjyrer, markedsføringsmateriell og kundepublikasjoner til luksusmerker, eiendom, mat og reise der kvaliteten på bildene er helt avgjørende. Med fotoutskrift med høy kvalitet og glans vil Voyager også være et utmerket valg til klassisk fotoproduksjon, for eksempel fotobøker av høy kvalitet, enkeltbilder og minnetrykk.

“Besøkende som ser prøveutskriftene fra Voyager på Canons stand vil bli imponert over utskriftskvaliteten som oppnås med prototypen av produksjonsskriveren”, sier Executive Vice President hos Canon Europa, Jeppe Frandsen.

“Det de besøkende ser er at Canon klarer å levere den eksepsjonelle fotoutskriftskvaliteten som forbrukerne forventer fra fotoskrivere, på industriproduksjonsnivå. Dette viser det fremtidige omfanget som ligger i blekkbasert utskriftsteknologi innen en rekke kvalitetsorienterte produksjonsområder, noe som redefinerer de tekniske grensene for blekkutskrift og utfordrer alle rådende oppfatninger av mulighetene med digitaltrykk.”

Voyager er en prototype og er ikke i salg.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324