Canon Norge - solid salgsutvikling

PUBLISERT: 23 juni 2016
OPPDATERT: 23 juni

Canon Norge harCanon-året en fantastisk salgsutvikling, der flere måneder har fått all-time-high stempel. Ikke mindre enn 42 solgte imagePRESS fargemaskiner er solgt og levert hittil i år. Dette viser med all tydelighet at det er stor investeringsvilje i det norske markedet og at Canon nyter stor tillit med sin imagePRESS-teknologi.

Denne tilliten kom tydelig til syne under årets Drupa, hvor imagePRESS C10000VP ble hedret med en svært høythengende pris. 20 journalister fra europeisk grafisk fagpresse nominerte tre digitaltrykkmaskiner i kategorien «Best cut sheet A3+ printer >200.000 A4/month» – hvor imagePRESS C10000VP ble kåret som vinner i denne kategorien.

– Dette er vi selvfølgelig svært stolte over og viser at våre kunder har gjort riktige valg, sier Bjørn Frantsen, produktsjef for Prof Print i Canon Norge.

Drupa 2016 er nå historie og Canon melder om stor interesse rundt deres produkter og løsninger fra de norske kundene som valgte å reise med dem. Canon Norge kunne alene notere seg for ca 20 millioner kroner i løpet av messeperioden.

– Et resultat vi er svært fornøyd med og som overgikk målsettingen! Vi la opp til et ambisiøst mål om å invitere 100 kunder med til Drupa, fordelt på 4 alternative turer. Alle turene ble raskt fulltegnet og vitner om en stor interesse og nysgjerrighet på hva Canon kan tilby kundenes virksomhet, fortsetter Frantsen.

Canon Europa hadde et salgsmål på 51 millioner Euro i EMEA-området. Gleden var derfor stor når man etter at messen var avsluttet kunne notere ikke mindre enn 80 millioner Euro.

At inkjet har gjort sitt inntog i grafisk bransje er det liten tvil om. På Canons stand, som for øvrig utgjorde mer enn 3.000 kvadratmeter, ble det presentert løsninger basert på både toner- og blekkteknologi. En arkbasert inkjetmaskin ved navn VarioPrint i300 ble første gang presentert i fjor og fikk mye oppmerksomhet på årets Drupa.

– Vi takker LOS Digital AS i Larvik for tilliten ved at de signerte kontrakt på den første i300 i Norden. Maskinen vil etter planen bli installert i løpet av juli måned, avslutter Frantsen.

Canon Norge, som ledende aktør i det grafiske markedet, kommer til å være sterkt tilstede som den største utstilleren på Sign og Print messen som arrangeres på Exporama på Hellerudsletta den 14. – 15. september. Her vil man få se store deler av Canons produktportefølje innen digitaltrykk, storformat og 3D-print.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324