Fagtrykk Trondheim AS har utviklet portalen «medlemsblad.no» for å kunne tilby foreninger, lag og ideelle organisasjoner en enkel måte å bestille sine publikasjoner. –Oppslutningen er god, og med en svært effektiv produksjonsflyt så har vi kunnet øke vårt volum innen denne produktkategorien vesentlig, sier prosjektansvarlig Geir Dahlhaug

i Fagtrykk Trondheim AS.
Kundene er alle typer foreninger og lag som har publikasjoner med et opplag fra 50 eksemplarer og høyere. Kunder vi ønsker å nå er for eksempel hundeklubber, ornitologer, menigheter, studentaviser og mange flere.
-Vi har på kort tid fått 20 nye kunder fra Sandnes i sør til Kirkenes i Nord. Den effektive produksjonsflyten gjør dette til et kostnadseffektivt produkt for oss. Kunden har fått en portal som gjør det svært så enkelt å bestille en trykksak av denne typen og samtidig få en digital versjon for publisering på nett. Vi ser kundene setter pris på rask levering, sier Geir Dahlhaug.
Inntrykket er at de som bestiller synes «medlemsblad.no» er et godt tilbud og er enkel i bruk. Kapasiteten er ubegrenset. Løsningen og produksjonen vil bli skalert i forhold til behovene. –Vi er allerede i markedet for å finne de beste og mest effektive produksjonsløsningene for dette produktet.
Fagtrykk Trondheim AS har utviklet løsningen i samarbeid med selskapet Initio, og de har hittil ikke oppdaget noen direkte konkurrenter til tilbudet.
«medlemsblad.no» er profesjonelt markedsført.
-I første runde sendte vi ut et hefte på 16 sider, som er et typisk produkt som kan bestilles gjennom portalen. Dette ble sendt til foreninger og lag i målgruppen – på bakgrunn av adresselister fra Posten. Vi har nå stor tro på markedsføring med for eksempel AdWords for å sikre at publikum får treff når de søker etter produksjon av denne type produkter, sier Geir Dahlhaug.