«medlemsblad.no» – en effektiv nyskapning

PUBLISERT: 23 juni 2016
OPPDATERT: 23 juni

Fagtrykk Trondheim AS har utviklet portalen «medlemsblad.no» for å kunne tilby foreninger, lag og ideelle organisasjoner en enkel måte å bestille sine publikasjoner. –Oppslutningen er god, og med en svært effektiv produksjonsflyt så har vi kunnet øke vårt volum innen denne produktkategorien vesentlig, sier prosjektansvarlig Geir Dahlhaug

Geir Dahlheim, Fagtrykk Trondheim AS
Geir Dahlheim, Fagtrykk Trondheim AS

i Fagtrykk Trondheim AS.

Kundene er alle typer foreninger og lag som har publikasjoner med et opplag fra 50 eksemplarer og høyere. Kunder vi ønsker å nå er for eksempel hundeklubber, ornitologer, menigheter, studentaviser og mange flere.

-Vi har på kort tid fått 20 nye kunder fra Sandnes i sør til Kirkenes i Nord. Den effektive produksjonsflyten gjør dette til et kostnadseffektivt produkt for oss. Kunden har fått en portal som gjør det svært så enkelt å bestille en trykksak av denne typen og samtidig få en digital versjon for publisering på nett. Vi ser kundene setter pris på rask levering, sier Geir Dahlhaug.medlemsblad logo

Inntrykket er at de som bestiller synes «medlemsblad.no» er et godt tilbud og er enkel i bruk. Kapasiteten er ubegrenset. Løsningen og produksjonen vil bli skalert i forhold til behovene. –Vi er allerede i markedet for å finne de beste og mest effektive produksjonsløsningene for dette produktet.

Fagtrykk Trondheim AS har utviklet løsningen i samarbeid med selskapet Initio, og de har hittil ikke oppdaget noen direkte konkurrenter til tilbudet.

«medlemsblad.no» er profesjonelt markedsført.

Medlemsblad2-I første runde sendte vi ut et hefte på 16 sider, som er et typisk produkt som kan bestilles gjennom portalen. Dette ble sendt til foreninger og lag i målgruppen – på bakgrunn av adresselister fra Posten. Vi har nå stor tro på markedsføring med for eksempel AdWords for å sikre at publikum får treff når de søker etter produksjon av denne type produkter, sier Geir Dahlhaug.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324