«medlemsblad.no» – en effektiv nyskapning

PUBLISERT: 23 juni 2016
OPPDATERT: 23 juni

Fagtrykk Trondheim AS har utviklet portalen «medlemsblad.no» for å kunne tilby foreninger, lag og ideelle organisasjoner en enkel måte å bestille sine publikasjoner. –Oppslutningen er god, og med en svært effektiv produksjonsflyt så har vi kunnet øke vårt volum innen denne produktkategorien vesentlig, sier prosjektansvarlig Geir Dahlhaug

Geir Dahlheim, Fagtrykk Trondheim AS
Geir Dahlheim, Fagtrykk Trondheim AS

i Fagtrykk Trondheim AS.

Kundene er alle typer foreninger og lag som har publikasjoner med et opplag fra 50 eksemplarer og høyere. Kunder vi ønsker å nå er for eksempel hundeklubber, ornitologer, menigheter, studentaviser og mange flere.

-Vi har på kort tid fått 20 nye kunder fra Sandnes i sør til Kirkenes i Nord. Den effektive produksjonsflyten gjør dette til et kostnadseffektivt produkt for oss. Kunden har fått en portal som gjør det svært så enkelt å bestille en trykksak av denne typen og samtidig få en digital versjon for publisering på nett. Vi ser kundene setter pris på rask levering, sier Geir Dahlhaug.medlemsblad logo

Inntrykket er at de som bestiller synes «medlemsblad.no» er et godt tilbud og er enkel i bruk. Kapasiteten er ubegrenset. Løsningen og produksjonen vil bli skalert i forhold til behovene. –Vi er allerede i markedet for å finne de beste og mest effektive produksjonsløsningene for dette produktet.

Fagtrykk Trondheim AS har utviklet løsningen i samarbeid med selskapet Initio, og de har hittil ikke oppdaget noen direkte konkurrenter til tilbudet.

«medlemsblad.no» er profesjonelt markedsført.

Medlemsblad2-I første runde sendte vi ut et hefte på 16 sider, som er et typisk produkt som kan bestilles gjennom portalen. Dette ble sendt til foreninger og lag i målgruppen – på bakgrunn av adresselister fra Posten. Vi har nå stor tro på markedsføring med for eksempel AdWords for å sikre at publikum får treff når de søker etter produksjon av denne type produkter, sier Geir Dahlhaug.

Les videre

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1

Landa Printing overrasker stort

Med overraskende salgstall og presentasjon av to nye trykkpresser var Landa en av de store overraskelsene på Pre-Drupa Press Briefing i Düsseldorf i slutten av mars.
Landa_01

HP lanserer fire nye digitalpresser

HP annonserte like før påske lansering av fire nye digitalpresser, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure og Indigo V2 for det kommersielle markedet.
hp123

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz