Topp-plassering til Renessanse Media

PUBLISERT: 23 juni 2016
OPPDATERT: 23 juni

Renessanse Media fra Lierskogen ble belønnet med topp-plassering i klassen for bokproduksjon, i konkurranse med ledende produksjonsbedrifter fra hele verden.
RenessanseprisXerox har håndplukket og invitert ledende grafiske produksjonsbedrifter fra hele verden til sitt internasjonale nettverk Xerox Premier Partner (XPP), et nettverk som teller over 500 grafiske virksomheter. Formålet med XPP er å tilrettelegge for nettverksbygging, erfaringsutveksling, kunnskapsdeling og – ikke minst – internasjonalt samarbeid og forretning mellom ledende grafiske bedrifter. På årets Drupa-messe ønsket Xerox å vise de besøkende det ypperste av oppdrag som produseres med digitalt produksjonsutstyr fra Xerox verden over. Hele XPP-nettverket ble invitert til å delta i en «Best of the best» konkurranse med sine reelle grafiske oppdrag. Konkurransen ble en enorm suksess, med visning av over 160 reelle kundeoppdrag på Xerox-standen under Drupa. I dette selskapet av ledende grafiske virksomheter tok Renessanse Media en imponerende tredjeplass i klassen for digital bokproduksjon.

Matbok i toppklasse
Renessanse Media (RM) er lokalisert i nye produksjonslokaler på Lierskogen mellom Oslo og Drammen. De deltok i konkurransen med boken Kjartans Tango, utgitt på Gyldendal Norsk Forlag. RM hadde opprinnelig reproansvaret for hovedopplaget av boken, som ble trykt i offset. Jørn Våraker, medeier og forretningsutvikler i Renessanse Media, forteller at de hadde lyst til å produsere et digitaltrykt opplag på 100 eksemplarer for å promotere nye muligheter for forlaget. Boken er trykt i en Xerox iGen 150 digitalpresse, gjennomgående illustrert med flotte fargebilder trykt på matt bestrøket papir (Sappi 150 g/kvm Profi Matt, IGEPA/Berg-Andersen), og innbundet i hardcover med trådheftet rygg.

renessansepris2– Vi ønsket å vise utgiverne at det digitaltrykte sluttproduktet holder like høy kvalitet som det opprinnelige. Boken er i sin helhet produsert hos oss, inkludert hardcover omslag og innbinding, den viser at det er mulig å produsere små opplag av kvalitetsbøker, på samme papir som offsetopplagene, uten at dette går på bekostning av kvalitetskravene, sier Jørn Våraker. Boken var på ingen måte skreddersydd for digitaltrykk, likevel nådde den helt opp i toppsjiktet i konkurransen. – Sluttresultatet er en flott gavebok i absolutt toppklasse, og vi er selvsagt svært stolte over at vi nådde opp blant de aller ypperste bokproduksjonene i konkurransen, sier Jørn Våraker.

Imponerte Xerox
Kåringen ble gjort på Drupa, men utmerkelsen ble personlig tildelt i RMs produksjonslokaler på Liertoppen. Hubert Soviche, General Manager Strategy, Marketing & Channel i Xerox, sto for utdelingen og fikk samtidig en omvisning i produksjonshallen hos Renessanse Media. Han la ikke skjul på at han er imponert.

– Det er en imponerende produksjon her hos Renessanse Media, med arbeidsflyt for å håndtere mange ordrer med høy kvalitet. Dette er en bedrift som har foretatt bevisste investeringer hele veien for å oppnå de sluttproduktene og den kvaliteten de ønsker å levere, understreker Hubert Soviche.

 

 

 

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324