Reisemagasinet Vagabond overlater annonsesalget til 07 Media

PUBLISERT: 25 juni 2016
OPPDATERT: 21 mars

MandaJule og Bjorn 4g 27. juni overtok 07 Media ansvaret for annonsesalget til Vagabond, – Norges mest anerkjente reisemagasin.

– Vi i Vagabond har skrevet om reiser i over 20 år, forteller sjefsredaktør Julie Luneborg. – Våre uavhengige reportasjer gir leserne kunnskap og inspirasjon om både tilgjengelig og mer utilgjengelige steder over hele verden.

– Det skal virkelig bli moro å jobbe med et kvalitetsprodukt som Vagabond, sier en fornøyd annonseselger Bjørn Alvær i 07 Media Annonsesalg. – Artiklene i dette magasinet er så kjempegode at de kan forandre en helt vanlig ferie til en reise du aldri glemmer.

Annonsesalg inngår i 07 Medias strategi om å være totalleverandør innenfor sitt virksomhetsområde. Mange av deres magasinkunder overlater nå annonsesalget til dem; blant annet fordi medarbeiderne på 07 Media Annonsesalg kan så mye mer enn å prate i telefonen.

– Ja, vi vurderte mange kandidater underveis, opplyser Luneborg. – Men Bjørns gode kunnskaper om reiselivsbransjen, pluss hans utrolige entusiasme, ble avgjørende for at 07 Media Annonsesalg fikk denne kontrakten.

– Vagabond er et kvalitetsmagasin med meget høy integritet og ressurssterke lesere, og har dermed et utmerket redaksjonelt miljø for seriøse annonsører, fastslår Bjørn Alvær.

– Vi har jo stått for innhold, annonsesalg og produksjon av Moss lufthavn Rygges flyplassmagasin. En jobb vi virkelig elsket. Men nå er det kapittelet over. Derfor er det ekstra gledelig å kunne videreføre vår erfaring og kompetanse på et så anerkjent magasin som Vagabond, sier Inger Marie Spange, daglig leder for 07 Media innhold.

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Motvind for Metsä Board som håper på økt etterspørsel etter kartong

Metsä Board gikk med et tap på 800 000 euro i andre kvartal (april-juni 2024). Selskapet tror imidlertid at leveransene av kartong vil øke litt sammenlignet med slutten av fjorårets sommer.
Metsa

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx