Effektiv brevprinter for Direct House

PUBLISERT: 1 september 2016
OPPDATERT: 1 september

DH_swe_800pxDirect House er ledende i Norge når det gjelder direktereklame og annen uadressert reklame. De jobber med print, emballasje, netthandel, lager og logistikk. På plass i trykkeriet står en Riso Comcolor 9150 som ble installert av Postrom Maskiner, og vi har tatt en liten prat med Harold Davidsen på Direct House om hvordan maskinen leverer.

Hvorfor valgte dere å kjøpe nettopp denne maskinen?
– Vi valgte denne fordi den er veldig effektiv og økonomisk når det gjelder de trykksakene vi benytter den til.

Hva bruker dere Riso Comcolor 9150 til?
– Vi bruker den mest til å trykke brev. For eksempel brev med signaturer eller logoer som skal være i farger, og adresserte brev. Konvolutten har vi en annen maskin til, de trykkes oftest i offset.

Hvilke andre typer maskiner har dere?
– Vi har seks skrivere fra Xerox: en Nuvera 144 og to D136 som kjører svart, og på fargesiden en Versant 100 med fals og stans fra Plockmatic, enda en Versant 100 og en Versant 80. Dessuten har vi to konvolutteringsmaskiner, en Pitney Bowes APS og en Pitney Bowes FPS. I tillegg har vi annet utstyr for kutt og fals.

Hvordan gikk installasjonen?
– Det gikk raskt og smidig. Det er en veldig enkel maskin å jobbe med.

Hvordan fungerer maskinen for dere?
– Vi har hatt den et par år nå, to kanskje. Den kan jo ikke produsere hva som helst, til fotografier og dobbelsidige trykk må man benytte en annen maskin, men sammen med våre fargeskrivere funker den bra. Det er en enkel og veldig økonomisk printer.

Er dere fornøyde med maskinen?
– Ja, vi er veldig fornøyde med den.

Riso Comcolor 9150 er en av maskinene som Postrom Maskiner kommer til å vise frem på Sign&Print-messen på Exporama den 14-15. september.

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324