Canonsalg: 10 imagePRESS solgt i september

PUBLISERT: 11 oktober 2016
OPPDATERT: 11 oktober

imagepress_sogp_messenCanon Norge kan igjen presentere sterke resultater innen professional print, og kan vise til hele 10 imagePRESS-enheter solgt og levert i september. Senest på Sign & Print-messen på Hellerudsletta i september, kunne Trykkpartner i Trondheim ta med seg en imagePRESS C10000VP hjem til Trøndelag.

– Vår første 10 000 ble installert for 3 måneder siden og har allerede gått over 3 millioner print. Overlegen kvalitet og hastighet gjorde at det var naturlig for oss å gå for nok en imagePRESS C10000VP. Daglig produserer vi store volum og er avhengig av at både utstyr og leverandør fungerer, sier Ivar J. Moe, daglig leder i Trykkpartner.

2015 ble et rekordår for Canon innen professional print, med en vekst på hele 54 % i solgte imagePRESS enheter. Denne utviklingen fortsetter og det store antallet solgte enheter i september bekrefter Canons unike posisjon. Under Sign & Print-messen 14.-15. september var Canon den største aktøren, hvor det aller meste av deres produkter og løsninger innen digitaltrykk, arbeidsflyt, storformat utskriftsløsninger og 3D ble vist frem.

– Vi kan se tilbake på et fantastisk år med svært sterke resultater. Responsen for imagePRESS-løsningene våre viser at markedet etterspør våre produkter og løsninger. Imagepressfamilien med C600i, C700, C800, C8000 så vel som C10 000 som ble lansert i fjor, har bidratt sterkt til dette, sier Bjørn Frantsen, produktsjef professional print i Canon Norge.

Frantsen forteller videre at det er stor geografisk spredning på installasjonene, med leverte produkter over hele landet.

– Vi ser at kundene våre har sterk tillit til Canon, ikke bare produktene våre, men også menneskene som jobber hos oss. Vi har et landsomfattende serviceapparat som leverer profesjonalitet og service av ypperste kvalitet, sier han.

Perioden fremover ser også lys ut, med et antall kontrakter som venter på levering.

– Vi gleder oss til å fortelle markedet hvordan vi kan hjelpe dem å bli enda mer effektive og lønnsomme sammen med oss. Med Norges beste salgskultur i ryggmargen ser vi frem til videre suksess i månedene som kommer.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01