Canonsalg: 10 imagePRESS solgt i september

PUBLISERT: 11 oktober 2016
OPPDATERT: 11 oktober

imagepress_sogp_messenCanon Norge kan igjen presentere sterke resultater innen professional print, og kan vise til hele 10 imagePRESS-enheter solgt og levert i september. Senest på Sign & Print-messen på Hellerudsletta i september, kunne Trykkpartner i Trondheim ta med seg en imagePRESS C10000VP hjem til Trøndelag.

– Vår første 10 000 ble installert for 3 måneder siden og har allerede gått over 3 millioner print. Overlegen kvalitet og hastighet gjorde at det var naturlig for oss å gå for nok en imagePRESS C10000VP. Daglig produserer vi store volum og er avhengig av at både utstyr og leverandør fungerer, sier Ivar J. Moe, daglig leder i Trykkpartner.

2015 ble et rekordår for Canon innen professional print, med en vekst på hele 54 % i solgte imagePRESS enheter. Denne utviklingen fortsetter og det store antallet solgte enheter i september bekrefter Canons unike posisjon. Under Sign & Print-messen 14.-15. september var Canon den største aktøren, hvor det aller meste av deres produkter og løsninger innen digitaltrykk, arbeidsflyt, storformat utskriftsløsninger og 3D ble vist frem.

– Vi kan se tilbake på et fantastisk år med svært sterke resultater. Responsen for imagePRESS-løsningene våre viser at markedet etterspør våre produkter og løsninger. Imagepressfamilien med C600i, C700, C800, C8000 så vel som C10 000 som ble lansert i fjor, har bidratt sterkt til dette, sier Bjørn Frantsen, produktsjef professional print i Canon Norge.

Frantsen forteller videre at det er stor geografisk spredning på installasjonene, med leverte produkter over hele landet.

– Vi ser at kundene våre har sterk tillit til Canon, ikke bare produktene våre, men også menneskene som jobber hos oss. Vi har et landsomfattende serviceapparat som leverer profesjonalitet og service av ypperste kvalitet, sier han.

Perioden fremover ser også lys ut, med et antall kontrakter som venter på levering.

– Vi gleder oss til å fortelle markedet hvordan vi kan hjelpe dem å bli enda mer effektive og lønnsomme sammen med oss. Med Norges beste salgskultur i ryggmargen ser vi frem til videre suksess i månedene som kommer.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324