Kezzler AS i samarbeid med Billerud Korsnäs

PUBLISERT: 20 oktober 2016
OPPDATERT: 21 mars

Billerud Korsnäs investerer i det norske innovasjonsfirmaet Kezzler AS, hvilket er i samsvar med deres strategi å satse i ny og innovativ teknikk innen emballasje. Billerud Korsnäs har en tydelig strategi på at en del av tilveksten skal genereres gjennom nye forretninger og løsninger langt fremme i emballasjens verdikjede. Det gjør de ved å investere i firmaer som er i starten av sin utviklingsfase og gjennom samarbeid med disse utvikle nye løsninger på emballasjeområdet.

– Billerud Korsnäs er en perfekt strategisk partner når det gjelder digitalisering og «internet of packaging», sier Thomas Körmendi, administrerende direktør hos Kezzler. Vi befinner oss i en sterk vekstfase, der Billerud Korsnäs er vår første industrielle investor. Deres kunnskap om hele emballasjekjeden og emballasjemarkedet kommer til å gjøre vår fortsatte utvikling lettere.

Kezzler er pionerer med sin teknikk som gjør det mulig å gi hver emballasje en unik kryptert kode. De kaller den kezzlercode, som kan appliseres på emballasjen som en NFC-tagg, QR-kode, strekkode eller bare som ren tekst. Teknikken med å generere koden er kostnadseffektiv og kan anvendes industrielt på store serier.

 

Bildet viser en tilpasset app der kunden samler bonuspoeng og får rabatter ved å skanne inn QR-koder. Samtidig som kunden knyttes nærmere, så får produsenten også rede på hvor, når og hvem som kjøpte det unike produktet.
Bildet viser en tilpasset app der kunden samler bonuspoeng og får rabatter ved å skanne inn QR-koder. Samtidig som kunden knyttes nærmere, så får produsenten også rede på hvor, når og hvem som kjøpte det unike produktet.

Hver artikkel får en unik identitet, hvilket gjør den sporbar gjennom hele kjeden til kjøperen. Krypteringen varemerkebeskytter produktet samtidig som følsomme data ikke er tilgjengelig. Interaksjon med kunden kan gjøres med en app på mobiltelefonen. Eller med tilpassede apper som kan anvendes eksempelvis for å spore produktet gjennom leverandørkjeden og til lagerinventering.

Programvaren er enkel å benytte men Kezzler har dessuten et supportteam for å hjelpe kundene med implementeringen og kan tilby skybaserte serverløsninger. Blant kundene finner vi for eksempel legemiddelforetak. Forfalskede medisiner kan være livstruende og er et stort problem i dagens internetthandel, da er det fint med lesbare krypterte QR-koder slik at det kan verifiseres at medisinen er ekte og at man heller ikke får i seg forbudte substanser.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek