Først i Norge med den nye Canon imagePRESS C850-serien

PUBLISERT: 26 oktober 2016
OPPDATERT: 26 oktober
Jørgen Lysnes, daglig leder i UTD sammen med Lars Dybwad, kundeansvarlig i Canon Norge
Jørgen Lysnes, daglig leder i UTD sammen med Lars Dybwad, kundeansvarlig i Canon Norge

Reklameprodusenten UTD er de første i Norge til å bestille Canons nye imagePRESS C850-serie. Den nye imagePRESS’en ble lansert i september, og er ment å inspirere kommersielle trykkerier og hustrykkerier til å utvide tjenestetilbudet og videreutvikle virksomheten. Dette er UTDs tredje printer i imagePRESS-serien.

UTD har tilpasset modellen til å kunne kjøre storformat papirprodukter i digitaltrykk, og maskinen skal i all hovedsak gå til omslagskjøring av liggende A4-format. Det er viktig for UTD å kunne kjøre tosidig i én operasjon i høy trykkvalitet.

– Denne maskinen kommer til å levere en trykkvalitet helt på høyde med de beste offset-maskinene. I tillegg har Canons nyere serier vist seg å være særdeles bra på strukturert papir, noe som skaper unike muligheter i større formater. Vi i UTD synes det er spennende å være i takt med teknologien, og vi er trygge på at den nye modellen er riktig for oss, sier Jørgen Lysnes, daglig leder i UTD.

Kundene har etterspurt mer fleksible produksjonspresser som kombinerer konsekvent høy utskriftskvalitet, suveren ytelse og pålitelig driftssikkerhet i mer kompakt, men likevel solid innpakning. Den nye imagePRESS C850-serien er et svar på denne etterspørselen og er ment å inspirere kommersielle trykkerier og hustrykkerier til å utvide tjenestetilbudet og videreutvikle virksomheten.

– Vi valgte Canon på grunn av den dype kunnskapen de besitter. Canon har også en inspirerende salgskultur og sammen med et svært velfungerende serviceapparat gjør det oss trygge på at vi har tatt den rette investeringen. Vi har fått en partner som bidrar til positiv vekst for oss, sier Lysnes.

UTD Reklameprodusenten har vokst ut av lokalene sine, som gang på gang har blitt utvidet siden 2012.

– Vi flytter nå inn i nye store produksjonslokaler i Larvik med oppstart 1. januar 2017. Canon vil være en viktig del av flytteprosessen og vi gleder oss til en enda mer moderne arbeidsflyt, struktur og maskinpark enn vi har i dag!

Bjørn Frantsen, produktsjef for professional print i Canon Norge er svært glad for at UTD har investert i Canons nyeste tilskudd i imagePRESS-familien;

– Responsen for imagePRESS-løsningene våre viser at markedet etterspør våre produkter og løsninger. Vi ser at kundene våre har sterk tillit til Canon, ikke bare produktene våre, men også menneskene som jobber hos oss. Vi har et landsomfattende serviceapparat som leverer profesjonalitet og service av ypperste kvalitet, avslutter Frantsen.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324