Finpapir- og emballasjegrossisten Antalis bytter leverandør fra Bong til Intermail, og dermed sortiment innen produktgruppen konvolutter. Endringen innebærer at Antalis forretningskonvoluttserie skiftes ut fra Mailman til svenskproduserte Opus. Antalis utvider samtidig sitt sortiment av forretningskonvolutter ved overgangen og tilbyr et skandinavisk konvoluttsortiment.
Intermail er en danskeiet konvoluttprodusent som opererer i alle nordiske land. All konvoluttproduksjon skjer i Oskarshamn i Småland. Trykk på konvolutt produseres, foruten i Oskarshamn, også i Oslo, København og Åbo. Foretaket har totalt 235 ansatte med kontor og lager i samtlige nordiske land.
Samarbeidet innebærer dessuten at Intermail kommer til å produsere konvoluttserien Scandia 2000 og samtidig selge den til sine egne kunder. Det betyr også at Antalis kommer til å tilby markedet utrykte konvolutter og Intermail trykte. Hensikten med samarbeidet er å tydeliggjøre varemerket Scandia 2000 fra Lessebo bruk og samtidig øke tilgjengeligheten av konvolutten gjennom samarbeidet med Intermail.
Leverandørskiftet er et strategisk og naturlig steg i å kunne tilby våre kunder svenskproduserte konvolutter av høyeste kvalitet, sier Madeleine Eklund, skandinavisk produktsjef hos Antalis, og fortsetter:
– Et svenskprodusert sortiment ligger helt på linje i tiden med Antalis’ strategi der mange etterspør nærproduserte produkter, hvilket borger for meget sterke miljøfordeler og sikre leveranser.
Utover området konvolutt fordypes også samarbeidet innen forpakningsemballasje, der Antalis er Europas største distributør. Intermail har tidligere savnet et produktsortiment på området og kommer nå til å kunne tilby sine kunder et bredt sortiment av nye produkter.
– Vi er glade for samarbeidet med Antalis som innebærer at vi kommer til å komplettere vårt konvoluttilbud til våre eksisterende kunder med emballasje og emballasjeprodukter. Dette er et sterkt voksende produktområde, der Antalis tilbyr et meget bredt sortiment og innehar stor kompetanse, så dette kommer til å gagne oss begge i tider der emballasjeløsninger for primært e-handelen vokser i lavinefart sier Thomas Axelsson, Intermails administrerende direktør i Sverige.