Blir din neste kollega en robot?

PUBLISERT: 3 november 2016
OPPDATERT: 21 mars
Tor Wallin Andreassen, professor i tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole
Tor Wallin Andreassen, professor i tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole

Blir din neste kollega en robot?

Den industrielle revolusjon 4.0 innebærer robotisering og automatisering av industrien, samt nye forretningsmodeller. Delingsøkonomien utfordrer de etablerte virksomhetenes markedstilbud og forretningsmodeller. Hva kan dette bety for bedrifter, arbeidstakere og arbeidsliv? Hvordan forholder vi oss til «Industri 4.0»?

Dette er temaet i 07 Medias neste gratis frokostseminar, som går av stabelen torsdag 17. november 2016 på 
Hotel Bristol i Oslo. Foredragsholder er Tor Wallin Andreassen, professor i tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole.

I tillegg kommer Codruta Gamulea, forretningsutvikler i digitalbyrået Bakken & Bæck for å foredra om temaet «Kunstig intelligens og maskinlæring – hva vet vi om dette?»

Hvor langt har bruk av kunstig intelligens og roboter kommet innen e-handel, journalistikk og digital transformasjon? Hva slags betydning kan det få for det skrevne ord og utvikling av innhold? Hvordan kan mediebransjen endres som følge av kunstig intelligens?

Konsernsjef Håvard Grjotheim i 07 Media ønsker velkommen til et spennende frokostseminar. Påmelding foregår her.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324