Konica Minolta og Canon A-listet for miljøengasjement

PUBLISERT: 10 november 2016
OPPDATERT: 21 mars
Linda Elmén
Linda Elmén

CDP, tidligere kjent som Carbon Disclosure Project er en internasjonal, anerkjent organisasjon som leverer et system for å måle, avsløre, administrere og dele viktig miljømessig informasjon blant selskaper og byer rundt om i verden. Nå har mer enn 5000 internasjonale selskaper har blitt vurdert, hvor 193 av disse havnet på A-listen, «The Climate A List 2016».

Blant selskapene som har fått innpass på denne listen finner vi både Konica Minolta og Canon.

– Å skape en bærekraftig verden for nåværende og fremtidige generasjoner står sentralt i Konica Minoltas filosofi «The Creation of New Value», heter det i en pressemelding fra Konica Minolta. – Vi er opptatt av å redusere vår påvirkning på miljøet samt å hjelpe våre kunder med å gjøre det samme. Derfor utfordrer vi oss selv kontinuerlig med ambisiøse mål om å ta ansvar og bidra til en bedre verden. Vår langsiktige miljøplan er å redusere CO2-utslipp gjennom hele produktets levetid med 80 % innen 2050.

– Canon har strevsomt og langsiktig arbeidet med å minske miljøpåvirkningen per produkt og det kjennes ekstra fint at vi overgikk målet og at vi nå har fått denne oppmerksomheten av CDP, sier Linda Elmén, Nordisk miljøsjef hos Canon. Siden 2008 er Canons utslipp av CO2 minsket med 30 prosent. Foretaket skriver at målet med deres miljøvisjon ”Action for green”, som ble innført i 2008, var å minske utslippet av CO2 med 3 prosent for hvert produkt. Tiltakene har blant annet vært energibesparingsaktiviteter ved produksjonsanlegg, distribusjonsomstilling, minsket energiforbruk under produktanvendelse, gjenbruk av deler og gjenvinning av forbruksmateriell.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2