Mellommarkedet i Europa opplever hindringer for vekst

mellommarkedet_ricohSiden statsstøtte som oftest gis til små bedrifter, og store selskaper gjerne anses som store nok til å klare seg selv, kan de mellomstore bedriftene ofte bli oversett. Dette er en vesentlig ulempe for mellommarkedet når det gjelder å overvinne nye og eksisterende hindringer.

Studien «Middle Child Syndrome», utført av Coleman Parkes Research og sponset av Ricoh Europe, viser at mellomstore bedrifter i Europa potensielt går glipp av 433 milliarder euro (364 millioner pund) hvert år som følge av barrierer som hindrer vekst.

Undersøkelsen ble gjennomført i juli 2016 og bestod av 1 650 respondenter fra Storbritannia, Irland, Frankrike, Tyskland, Spania, Italia, Nederland, Belgia, Luxembourg, Sverige, Finland, Norge, Danmark, Polen, Portugal, Østerrike, Ungarn, Sveits, Russland og Tyrkia.

Les mer hos Ricoh

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *