Antalis overtar Gregersen AS

PUBLISERT: 16 januar 2017
OPPDATERT: 21 mars
Stein Schatvet, adm dir i Antalis
Stein Schatvet, adm dir i Antalis Norge

– For å videreutvikle vår posisjon på det norske markedet har vi nå inngått en avtale om å kjøpe Gregersen AS. Antalis har i Norge en betydelig markedsandel innen salg av storformat- og printmedier, mens Gregersen er blant de desiderte markedslederne innen storformat maskinvare, og i særklasse størst på HP storformatskrivere, sier administrerende direktør Stein Schatvet i Antalis Norge.

Overtakelsen forventes å skje i slutten av februar 2017.

Gregersen AS er en suksessrik leverandør av maskiner og forbruksmateriell innenfor området storformat og visuell kommunikasjon. Firmaet er en norsk, landsdekkende aktør som henvender seg til bedriftsmarkedet, stat og kommune. Selskapet har kontor og lager i Oslo, har 12 ansatte og omsatte sist år for ca 60 MNOK.
-Vi har i mange år hatt en betydelig posisjon i markedet for medier til visuell kommunikasjon bransjen. Antalis som gruppe ønsker å utvikle sin rolle i det samme markedssegmentet og har de siste årene gjennomført flere oppkjøp for å styrke sin posisjon, forteller Schatvet.

Nå skal vareutvalget øke, servicesystemet videreutvikles, kundeserviceapparatet forbedres og samkjøringen av den tunge bransjeerfaringen de ansatte i selskapene sitter på vil komme markedet til gode.

Finpapir er fortsatt vår desidert største avdeling og vi fokuserer fortsatt sterkt på å utvikle vårt sortiment og service for å imøtekomme de behov og ønsker våre finpapirkunder har. En stadig større del av våre kunder av finpapir har investert i storformat skrivere og nyter således godt av den kompetanse og det sortiment Antalis har også innenfor dette området. Med oppkjøpet av Gregersen øker vi vårt sortiment og kompetanseområde ytterligere.

Les videre

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Siste nytt

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3