Full fart på Visutechs stand på Sign&Print Scandinavia

PUBLISERT: 2 februar 2017
OPPDATERT: 2 februar

Visutech tar med seg både maskiner og foredrag til årets Sign&Print Scandinavia. Vi tok en prat med Johan Lidström, salgssjef i Norden, om hva som skjer på deres stand 7.–9. februar.

Johan Lidström (til høyre) sammen med Erez Zimerman fra Massivit 3D.

– Vi kommer til å ta med oss litt av det vi gjør utenfor messen – deler litt av av vår hverdag. Som vårt «Digital Academy» som vi har i Göteborg cirka en gang i måneden. Vi forsøker å holde 12 akademier i året, med ulike temaer, alt fra miljø og selgerutdanning til optimalisert produksjon, nye applikasjoner og forretningsmuligheter, med mer. Verdiberikende emner for den grafiske bransjen ganske enkelt! Og kostnadsfritt. Dette fremgangsrike konseptet vil vi fortelle om når vi kommer til messen.

– Videre kommer våre kunder og leverandører til å fortelle om hvordan de ser på dagens marked blant annet. Så vi bygger opp et akademi på messen, det kommer til å bli kjempeartig. Så har vi jo også gått inn på andre områder, som storformat og 3D, så det kommer vi også til å vise frem på standen.



Er det noen foredrag du spesielt vil fremheve?


– De kommer alle til å være interessante. HP kommer for eksempel til å være der og snakke om hvordan de ser på markedet i stort perspektiv, hvilke trender de ser og områder man investerer i. Det tror jeg garantert blir interessant, å se hvor leverandørene går. Elanders kommer også til å være der og foredra og det skal så klart bli spennende å høre om deres fremtidsplaner.

– Det er en hel del interessante foredragsholdere og alle kommer til å være spennende. Fredrik Andersson fra Gelato kommer til å snakke om hvordan de vokser og ekspanderer i verden, og hvordan de ser på verdikjeden i trykk. Brødrene Billes fra Billes Tryckeri kommer også, og Thomas Hammarström fra Markbladet Digitaltryck.

Hva viser dere ellers på standen?

– Vi kommer til å vise litt flere maskiner denne gangen, blant annet Indigo 7900 sammen med en inline booklet-maker fra C.P. Bourg. Vi kommer også til å ha HPs Latex 1500 på standen og Massivits 3D-printer. Det blir første gang vi viser frem den sistnevnte i Sverige, men vi har tidligere hatt den på vårt akademi i Göteborg og på Sign&Print-messen i Norge. Den grafiske bransjen ser veldig på 3D og synergiene med storformat, og denne 3D-printeren retter seg nettopp mot sign- og display-markedet. Ser man på de som jobber med storformat så har mange av dem allerede kundene for dette, man legger bare til en ekstra dimensjon på det man allerede gjør og server sine kunder med i dag. 3D er egentlig ikke noe gigantisk sprang, men gir derimot massevis av muligheter for bransjen.

– Vi tar ganske enkelt med oss en del av Visutech til messen, og det skal bli morsomt å få dele våre erfaringer og våre kunders og leverandørers suksesser fremganger.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324