Zünd viser Eye in the sky på Sign&Print Scandinavia 7–9 februar

PUBLISERT: 2 februar 2017
OPPDATERT: 2 februar
Martin Roed Nielsen og Jakob Hansen, salgssjef respektive adm dir for Zünd Skandinavien, med Eye in the sky.

Zünd Skandinavien kommer til å vise sin nyeste innovasjon på Sign&Print Scandinavia den 7–9 februar. Et Zünd-system med Eis, eller Eye in the sky, kan skjære flere ulike jobber på forskjellige materialer samtidig, både på rull og arkmatet.

– Med stadig økende utskriftshastigheter vokser behovet for effektiv etterbehandling. Skjærehastigheten i seg selv er naturligvis en faktor. Men vi så et enda større potensiale i å minske tiden for materialhåndtering og bytte mellom ulike jobber på maskinen, sier Jacob Hansen, administrerende direktør for Zünd Skandinavien og fortsetter:

– Med utviklingen av kortere serier driver et typisk trykkeri mange forskjellige jobber på en dag. Operatørene blir derfor ofte stående ved maskinen. Selv med dagens strekkodeløsninger må operatøren manuelt skanne strekkoden for hver jobb og manuelt styre maskinen til det første registreringsmerket. Med Eis kan operatøren fylle maskinen, klikke og gå fra. Eis identifiserer automatisk alle jobber på maskinen og starter å kutte uten ytterligere operatørinnblanding.

Eis ble lansert i slutten av 2016 og er utviklet av Zünd Skandinavien – som allerede har solgt flere Zünd-systemer med Eis.

– Når vi viser Eis innser kundene raskt fleksibiliteten og effektiviteten i systemer og de fleste maskiner som er solgt til den grafiske bransjen siden lanseringen var inklusive Eis, forklarer Martin Roed Nielsen, salgssjef hos Zünd Skandinavien.

Ett av selskapene som har investert i et Zünd-system med Eye in the sky er storformattrykkeriet Specialprint i Helsingborg.

– Etter å ha besøkt Zünd i Danmark for en demonstrasjon ble beslutningen tatt raskt. Vi har allerede erfaring fra et annet skjæresystem så vi visste hva man skal se etter. Zünd overbeviste oss fort med noen av sine nyeste innovasjoner som automatisk fresbit veksler og Eis. Alternativer som disse kommer til å øke effektiviteten og minimere feil i vår ferdiggjøring, sier Abbe Abou Sweid, som eier Specialprint.

Flere svenske foretak som har kjøpt Zünd-systemer med Eis er Systemtext i Malmö og 4Sign i Varberg. I Finland har tekstilprint-foretaket Printscorpio investert i et. På hver tekstilrull skriver de ut mange ulike jobb i rekkefølge og med Eis kan de nå skjære en hel rull med ett klikk. I Danmark har Dansk Supermarked allerede arbeidet med sitt Zünd-system og Eis i nesten et halvår, i sin egen trykkproduksjon.

Eye in the Sky kommer til å demonstreres på Zünds stand på Sign&Print Scandinavia på Kistamässan 7–9 februar.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik