Zünd viser Eye in the sky på Sign&Print Scandinavia 7–9 februar

PUBLISERT: 2 februar 2017
OPPDATERT: 2 februar
Martin Roed Nielsen og Jakob Hansen, salgssjef respektive adm dir for Zünd Skandinavien, med Eye in the sky.

Zünd Skandinavien kommer til å vise sin nyeste innovasjon på Sign&Print Scandinavia den 7–9 februar. Et Zünd-system med Eis, eller Eye in the sky, kan skjære flere ulike jobber på forskjellige materialer samtidig, både på rull og arkmatet.

– Med stadig økende utskriftshastigheter vokser behovet for effektiv etterbehandling. Skjærehastigheten i seg selv er naturligvis en faktor. Men vi så et enda større potensiale i å minske tiden for materialhåndtering og bytte mellom ulike jobber på maskinen, sier Jacob Hansen, administrerende direktør for Zünd Skandinavien og fortsetter:

– Med utviklingen av kortere serier driver et typisk trykkeri mange forskjellige jobber på en dag. Operatørene blir derfor ofte stående ved maskinen. Selv med dagens strekkodeløsninger må operatøren manuelt skanne strekkoden for hver jobb og manuelt styre maskinen til det første registreringsmerket. Med Eis kan operatøren fylle maskinen, klikke og gå fra. Eis identifiserer automatisk alle jobber på maskinen og starter å kutte uten ytterligere operatørinnblanding.

Eis ble lansert i slutten av 2016 og er utviklet av Zünd Skandinavien – som allerede har solgt flere Zünd-systemer med Eis.

– Når vi viser Eis innser kundene raskt fleksibiliteten og effektiviteten i systemer og de fleste maskiner som er solgt til den grafiske bransjen siden lanseringen var inklusive Eis, forklarer Martin Roed Nielsen, salgssjef hos Zünd Skandinavien.

Ett av selskapene som har investert i et Zünd-system med Eye in the sky er storformattrykkeriet Specialprint i Helsingborg.

– Etter å ha besøkt Zünd i Danmark for en demonstrasjon ble beslutningen tatt raskt. Vi har allerede erfaring fra et annet skjæresystem så vi visste hva man skal se etter. Zünd overbeviste oss fort med noen av sine nyeste innovasjoner som automatisk fresbit veksler og Eis. Alternativer som disse kommer til å øke effektiviteten og minimere feil i vår ferdiggjøring, sier Abbe Abou Sweid, som eier Specialprint.

Flere svenske foretak som har kjøpt Zünd-systemer med Eis er Systemtext i Malmö og 4Sign i Varberg. I Finland har tekstilprint-foretaket Printscorpio investert i et. På hver tekstilrull skriver de ut mange ulike jobb i rekkefølge og med Eis kan de nå skjære en hel rull med ett klikk. I Danmark har Dansk Supermarked allerede arbeidet med sitt Zünd-system og Eis i nesten et halvår, i sin egen trykkproduksjon.

Eye in the Sky kommer til å demonstreres på Zünds stand på Sign&Print Scandinavia på Kistamässan 7–9 februar.

Les videre

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01