Stort potensiale i dekorasjonsprint

PUBLISERT: 9 februar 2017
OPPDATERT: 9 februar

Peter Beer fra HP holdt et innlegg på Visutechs Digital Academy-scene på Sign & Print Scandinavia, hvor han blant annet fortalte om mulighetene som finnes med print på HP Latex, som er meget velegnet til produksjon av dekorasjonsoppgaver.

Personaliserte dekorasjoner ser man oftere og oftere, f.eks. innenfor hotellbransjen, forretningslivet, institusjoner og private hjem. Det kan være som veggdekorasjon, tapeter, møbler, rullegardiner, ja selv som gulvbelegg. Eller hvorfor ikke gjøre om en helt alminnelig IKEA-lampe til noe unikt med et personalisert print.
HP og deres partnere tilbyr kunder som vil arbeide med dekorasjonsområdet en totalløsning inkludert programvare som fritt kan benyttes.
Dekorasjonsområdet er det hurtigst voksende innen segmentet Large Format graphics. Det har siden 2012 vokst med 25 %, målt på antall produserte kvadratmeter.
På det amerikanske markedet produseres det i alt 6.6 milliarder kvadratmeter innenfor sign & display. Den digitale produksjonen utgjør omkring 40 %. Der er det stadig gode vekstmuligheter. Innen dekorasjonsegmentet utgjør den digitale produksjonen for tiden kun en prosent. Mulighetene for å skape seg et nytt forretningsområde skulle derfor absolutt være til stede.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01