Levende papir og storformat hos Antalis

PUBLISERT: 16 februar 2017
OPPDATERT: 16 februar
Lars ”Lunkan” Lundgren, selger hos Antalis viser frem Powercoat Alive med oppkoplet mobiltelefon.

Sign&Print Skandinavia: Antalis viste frem Powercoat Alive fra papirfabrikanten Arjowiggins. Det nye med papiret er at NFC-taggene er usynlig inbakt i papiret. Papiret kan benyttes til ulike trykksaker, der mottakeren bruker sin mobiltelefon til å hente inn mer informasjon over internett, gjennom å skanne inn trykksaken. Sikkerheten økes også ettersom NFC-taggene er bakt inn i papperet og ikke kan pilles bort.

Eksempler på trykksaker er visittkort, hylleinformasjon, reklameskilt samt forskjellig emballasje, som legemidler der man for eksempel vil finne ut hvorvidt legemiddelet er dopingklassifisert. Sammen med leveringen av papiret for trykkeriene også en kode som kan benyttes for å aktivere de trykte NFC-arkene i skyen. Powercoat Alive er gjennvinnbart.

Nytt på standen til Antalis var også Qres F160 HS, som er en blekkskriver i format 1,65 ganger 2,55 meter. Skriveren kan trykke på alla, både myke eller stive materialer, som papir, vinyl, plast, glass, tre, metall, sten, lamint, keramikk og gummi. Qres F160 HS benytter uv-blekk i cmyk. Skriveren kan oppdateres med to ekstra farger til seksfargerstrykk samt at den maksimale materialhøyden kan økes fra 50 til 300 millimeter.

Eksempler på ulike materialer som man kan skrive på i Qres F160 HS

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324