Canon Norge arrangerer konferansen Print Sea

PUBLISERT: 3 mars 2017
OPPDATERT: 3 mars

Canon Norge arrangerer i april konferansen PrintSea for tiende gang. PrintSea konferansen har etablert seg som en av de viktigste faglige arrangementer for mange i grafisk bransje og relaterte mediebedrifter.Canon arrangerer PrintSea for å gi kunder og samarbeidspartnere innsikten de trenger innen nye trender og anvendt teknologi. Konferansen finner sted på en av Color Lines cruisebåter som trafikkerer mellom Oslo og Kiel.

Hovedtema for PrintSea 2017 er entreprenørskap og innovasjon. Nå har grafiske bedrifter mulighet til å høre spennende foredrag fra blant annet Espen Andersen som vil snakke om digitalisering og smart bruk av teknologi. Ulbe Jelluma fra organisasjonen PrintPower kommer for å fortelle hvor papir står i forhold til dagens kommunikasjon.

Bjørn Frantsen, initiativtaker og produktsjef for professional print-løsningene i Canon Norge, sier:

– I tillegg til å være en faglig konferanse er deltakelse på PrintSea også en fin anledning til å møte bransjekolleger for å utveksle erfaringer og ideer til felles nytte for videre utvikling av den grafiske bransjen. PrintSea handler ikke først og fremst om teknologi, men hvordan man utnytter denne til forretningsutvikling i egen organisasjon.

Eget hustrykkeriforum

Som en integrert del av PrintSea konferansen vil det også bli arrangert et separat hustrykkeriforum om bord. Her blir det erfaringsutveksling og temaer med fokus på spesielle områder som i hovedsak er rettet inn mot de som leder og arbeider i hustrykkerier.
Andre foredragsholdere som er verdt å få med seg er:

Fremtiden heter Innovasjon
Peter Ollén har, som sjefsredaktør for AGI og Sign&Print, har svært god innsikt i hva som rører seg i den grafiske industrien – og spesielt i Skandinavia. Peter har fulgt denne bransjen i mange år. Han gir oss eksempler og leder en kreativ diskusjon.

Hva er Essential Business Builder Program
Ole-Bengt Moe er med i et europeisk kollegium av ressurspersoner som tilbyr sine tjenester innen forretningsutvikling. Han har 36 års erfaring innen salg, ledelse og bedriftsstyring. Ole-Bengt har erfaring fra de fleste bransjer både offentlige og private, nasjonale og internasjonale. Han har gjennomført opplæring i mer enn 30 land med deltakere fra mer enn 80 land og fra alle kontinenter. Bli med på PrintSea og snakk med Ole-Bengt om hva han kan tilby din organisasjon.

Hvordan kan grafiske bedrifter skape lønnsom forretning med 3D-tjenester?
Anton Strand, forretningsutvikler innen “New Media” i Canon Norge har jobbet med salg og markedsføring rettet mot den grafisk bransje i over 35 år. 3D teknologi vil påvirke oss fra mange sider de neste årene som konsumenter og forbrukere av profesjonelle tjenester. Så langt er det mer en Hype enn en lønnsom forretning for de fleste aktører. Hvem vil være aktørene? Hvilken tilnærming bør grafisk bransje ha? Kom og hør ham presentere caser som kan inspirere.

Vil 2017 bli vendepunktet for trykte medier?
Ulbe Jelluma er en profesjonell og erfaren markedsfører. Han er markedssjef i Print Power, den pan-europeiske bransjeorganisasjonen for å fremme trykte medier. Etter et år er overraskende beslutninger blitt tatt i politikken og usikkerhet er økende, også blant annonsører og reklamebyråer. Dette virker som det beste øyeblikket for trykte medier, for å vinne tilbake business. Hør Ulbe forklare disse endringene og hvordan du kan dra nytte av dette vendepunktet.

For mer informasjon om Canon PrintSea, se printsea.canim.no eller kontakt:
Bjørn Frantsen
Produktsjef Professional Print i Canon Norge
bjorn.frantsen@canon.no

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Heidelberg: Nå kommer KI-revolusjonen til trykkeribransjen

Sign&Print har besøkt Heidelbergs nye Print Media Center "Home of print" i Tyskland. Med sitt nye arbeidsflytsystem og nye maskiner som Jetfire 50 og Boardmaster, staker de ut en stadig mer automatisert og KI-drevet fremtid for trykkerier over hele verden.
ai_heidelberg

Teknologi, nettverksbygging og gode tilbud

Torsdag 28. november inviterte Antalis til åpent hus i sitt showroom i Oslo. En innholdsrik dag med pølselunsj, mingling og demoer.
Stemning 1

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong