Nå blir det nye pappkrus

PUBLISERT: 9 mars 2017
OPPDATERT: 9 mars
Lokket brettes sammen

Metsä Board presenterte Lidloc, et revolusjonerende design av et pappkrus på Packaging Innovations Exhibition i Birmingham, 1-2 mars.

Det patenterte designet av Lidloc baseres på et forhøyet standardkrus som brettes og låses og får et integrert lokk. Den innovative løsningen fjerner helt behovet for et separat plastlokk og kommer til å endre måten å produsere, benytte og gjenvinne pappkrus på, hevder Metsä Board.

Kald drikke (med sugerør) og varm.

Cyril Drouet, Design & Innovation Director Metsä Board, presenterte Lidloc-konseptet for et spesielt invitert publikum ved Packaging Innovations. Han forklarer fordelene med det innovative designet slik: «Vi har utformet Lidloc til å være en konstruksjon i ett stykke, hvilket eliminerer behovet for et separat plastlokk. Med hjelp av et sikkert “lås-lokk» design er kruset enkelt å brette sammen. Det integrerte lokket er tett og gir muligheter for å styrke kundenes varemerke ettersom trykking kan skje i ett stykke samtidig med resten av krusemnet. Lokket er dessuten utformet slik at konsumenten kan smatte på hett innhold men er også ideelt for kalde drikker som drikkes med sugerør.

Samtidig som Metsä Board lanserer Lidloc, så har finske Huhtamaki annonsert at de investerer i en ny fabrikk med plassering i Kiev, Ukraine for produksjon av papirkrus.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01