Adobe: Slik håndterer du krevende AD'er

PUBLISERT: 16 mars 2017
OPPDATERT: 16 mars

Adobes nye reklamekampanje, ‘The Hovering Art Director‘, bruker humor for å illustrere hvor raskt og enkelt designere kan skape og redigere kreativt innhold ved hjelp av Adobe Stock & Creative Cloud.

«Det må være episk, men også ganske ydmykt», «lag det sort, men med et hint av hvitt» og «det skal minne om moder jord, men også litt om faren».

I videoen, som er laget i samarbeid med byrået mcgarrybowen Amsterdam, møter vi en designer som heroisk forsøker å holde tritt med AD’ens endeløse og tidvis latterlige krav mens han med kort tidsfrist skal lage en reklame for det fiktive ingefærølet WolfBear.

Ved hjelp av integrasjonen mellom Adobe Stock og Creative Cloud kommer designeren mot alle odds i mål med et ferdig produkt – og som tross alt inkluderer AD’ens umulige instruksjoner. Den elleville reklamen for WolfBear inneholder til slutt mer enn 100 forskjellige Adobe Stock-bilder, blant annet av en bjørnunge, en ulv, et romskip, luftballonger og en vulkansk eksplosjon – for å nevne noe.

Videoen med AD’en som puster designeren i nakken illustrerer fordelene med integrasjonen mellom Creative Cloud og Adobe Stock. Ifølge en rapport* kan man f.eks. i Photoshop kutte tidsforbruket med bildelisensiering ca. tre minutter til 16 sekunder.

– Ved å sette en velkjent kreativ situasjonen på spissen viser den nye kampanjen mulighetene som finnes i Adobe Stock, og hvor mye mer effektivt arbeid kan gjøres med integreringen til andre Adobe-programmer, sier Anna Rose, nordisk markedssjef for Adobe Creative Cloud Individual.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz