Adobes nye reklamekampanje, ‘The Hovering Art Director‘, bruker humor for å illustrere hvor raskt og enkelt designere kan skape og redigere kreativt innhold ved hjelp av Adobe Stock & Creative Cloud.
«Det må være episk, men også ganske ydmykt», «lag det sort, men med et hint av hvitt» og «det skal minne om moder jord, men også litt om faren».
I videoen, som er laget i samarbeid med byrået mcgarrybowen Amsterdam, møter vi en designer som heroisk forsøker å holde tritt med AD’ens endeløse og tidvis latterlige krav mens han med kort tidsfrist skal lage en reklame for det fiktive ingefærølet WolfBear.
Ved hjelp av integrasjonen mellom Adobe Stock og Creative Cloud kommer designeren mot alle odds i mål med et ferdig produkt – og som tross alt inkluderer AD’ens umulige instruksjoner. Den elleville reklamen for WolfBear inneholder til slutt mer enn 100 forskjellige Adobe Stock-bilder, blant annet av en bjørnunge, en ulv, et romskip, luftballonger og en vulkansk eksplosjon – for å nevne noe.
Videoen med AD’en som puster designeren i nakken illustrerer fordelene med integrasjonen mellom Creative Cloud og Adobe Stock. Ifølge en rapport* kan man f.eks. i Photoshop kutte tidsforbruket med bildelisensiering ca. tre minutter til 16 sekunder.
– Ved å sette en velkjent kreativ situasjonen på spissen viser den nye kampanjen mulighetene som finnes i Adobe Stock, og hvor mye mer effektivt arbeid kan gjøres med integreringen til andre Adobe-programmer, sier Anna Rose, nordisk markedssjef for Adobe Creative Cloud Individual.