Adobe: Slik håndterer du krevende AD'er

PUBLISERT: 16 mars 2017
OPPDATERT: 16 mars

Adobes nye reklamekampanje, ‘The Hovering Art Director‘, bruker humor for å illustrere hvor raskt og enkelt designere kan skape og redigere kreativt innhold ved hjelp av Adobe Stock & Creative Cloud.

«Det må være episk, men også ganske ydmykt», «lag det sort, men med et hint av hvitt» og «det skal minne om moder jord, men også litt om faren».

I videoen, som er laget i samarbeid med byrået mcgarrybowen Amsterdam, møter vi en designer som heroisk forsøker å holde tritt med AD’ens endeløse og tidvis latterlige krav mens han med kort tidsfrist skal lage en reklame for det fiktive ingefærølet WolfBear.

Ved hjelp av integrasjonen mellom Adobe Stock og Creative Cloud kommer designeren mot alle odds i mål med et ferdig produkt – og som tross alt inkluderer AD’ens umulige instruksjoner. Den elleville reklamen for WolfBear inneholder til slutt mer enn 100 forskjellige Adobe Stock-bilder, blant annet av en bjørnunge, en ulv, et romskip, luftballonger og en vulkansk eksplosjon – for å nevne noe.

Videoen med AD’en som puster designeren i nakken illustrerer fordelene med integrasjonen mellom Creative Cloud og Adobe Stock. Ifølge en rapport* kan man f.eks. i Photoshop kutte tidsforbruket med bildelisensiering ca. tre minutter til 16 sekunder.

– Ved å sette en velkjent kreativ situasjonen på spissen viser den nye kampanjen mulighetene som finnes i Adobe Stock, og hvor mye mer effektivt arbeid kan gjøres med integreringen til andre Adobe-programmer, sier Anna Rose, nordisk markedssjef for Adobe Creative Cloud Individual.

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01