Adobe: Slik håndterer du krevende AD'er

PUBLISERT: 16 mars 2017
OPPDATERT: 16 mars

Adobes nye reklamekampanje, ‘The Hovering Art Director‘, bruker humor for å illustrere hvor raskt og enkelt designere kan skape og redigere kreativt innhold ved hjelp av Adobe Stock & Creative Cloud.

«Det må være episk, men også ganske ydmykt», «lag det sort, men med et hint av hvitt» og «det skal minne om moder jord, men også litt om faren».

I videoen, som er laget i samarbeid med byrået mcgarrybowen Amsterdam, møter vi en designer som heroisk forsøker å holde tritt med AD’ens endeløse og tidvis latterlige krav mens han med kort tidsfrist skal lage en reklame for det fiktive ingefærølet WolfBear.

Ved hjelp av integrasjonen mellom Adobe Stock og Creative Cloud kommer designeren mot alle odds i mål med et ferdig produkt – og som tross alt inkluderer AD’ens umulige instruksjoner. Den elleville reklamen for WolfBear inneholder til slutt mer enn 100 forskjellige Adobe Stock-bilder, blant annet av en bjørnunge, en ulv, et romskip, luftballonger og en vulkansk eksplosjon – for å nevne noe.

Videoen med AD’en som puster designeren i nakken illustrerer fordelene med integrasjonen mellom Creative Cloud og Adobe Stock. Ifølge en rapport* kan man f.eks. i Photoshop kutte tidsforbruket med bildelisensiering ca. tre minutter til 16 sekunder.

– Ved å sette en velkjent kreativ situasjonen på spissen viser den nye kampanjen mulighetene som finnes i Adobe Stock, og hvor mye mer effektivt arbeid kan gjøres med integreringen til andre Adobe-programmer, sier Anna Rose, nordisk markedssjef for Adobe Creative Cloud Individual.

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324