Publishingpriset, en jurybedømmet konkurranse som deler ut årlige utmerkelser for høy kvalitet innen publisering har flyttet sitt opprinnelige svenske fokus og er nå åpen for global deltakelse. Konkurransebidrag er velkommen fra hele verden, forutsatt at de er på dansk, engelsk, norsk eller svensk. De 30 konkurransekategoriene spenner over filmer, trykte publikasjoner og nettsteder.
Blant de tretti kategorivinnerne velger juryen dessuten tre Grand Prix-vinnere – for film, for trykk og for nett.
Siden Publishingpriset ble innstiftet i 1990 har den uavhengige juryen belønnet kommunikasjonsbyråer, forlag, blader, trykkerier, industriforetak, kommuner og andre aktører med sammenlagt over tusen prisstatuetter. Mottakerne av disse vitner om at en seier i Publishingpriset styrker varemerket og øker troverdigheten og motivasjonen.
– En seier i Publishingpriset blir et kvalitetsstempel som gir oss troverdighet hos våre kunder og kontakter, sier Sara Alinder på Alinder Design, vinner i 2016 i kategorien utdanningsprogram.
Konkurransen er nå åpen for innsending av bidrag. For mer informasjon og bilder, besøk
PublishingPriset.org
TIDSPLAN FOR KONKURRANSEN
• 31 mai 2017: Siste dag for innsending av bidrag.
• August: De nominerte publiseres.
• Oktober: Vinnerne tilkjennegis og prisene deles ut ved en prisseremoni i Stockholm.