Take 10: Adobe inviterer alle kreative til kunstkonkurranse

PUBLISERT: 6 april 2017
OPPDATERT: 6 april
Skissen viser Sobierajski og Jeffree som interagerer med et abstrakt sett. Illustrasjon: Adobe Create

Med den internasjonale konkurransen ‘Take 10’ utfordrer Adobe alle kreative til å skape sitt eget unike kunstverk. Juryen består av den anerkjente designerduoen Sobierajski og Jeffree.

Ved hjelp av 10 håndplukkede bilder fra Adobe Stock skal deltakerne komponere sitt eget unike kunstverk under temaet ‘zesty’ (energisk/livlig/entusiastisk).

Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef i Adobe, mener det bare er fantasien som setter grenser for hva man kan skape, og at konkurransen en perfekt mulighet til å få vist frem sine kreative ferdigheter.

– Vi ble overveldet over bidragene vi mottok i fjorårets konkurranse, og det er imponerende å se hvordan våre applikasjoner kan brukes bidra til å skape så mange unike resultater. Vi gleder oss til å se årets bidrag, sier Schyum.

I fjor skulle deltakerne bl.a. rekonstruere et svært kjent Rembrandt-maleri, vinneren ble den digitale artisten Ankur Patur – se resultatet her. Han var for øvrig juryformann i den etterfølgende konkurransen som hadde ‘The Storm’ som tema.

Juryen består at designerduoen Leta Sobierajski og Wade Jeffree, som vil offentliggjøre vinneren fredag 28. april. 10 finalister mottar et årsabonnement på Creative Cloud og Adobe Stock, mens hovedpremien er en iPad Pro og en Apple Pencil. Se hvordan Leta og Wade selv tolket utfordringen: ‘Take 10: Zesty’

Les mer om konkurransen og hvordan man deltar her.

Les videre

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_