Take 10: Adobe inviterer alle kreative til kunstkonkurranse

PUBLISERT: 6 april 2017
OPPDATERT: 6 april
Skissen viser Sobierajski og Jeffree som interagerer med et abstrakt sett. Illustrasjon: Adobe Create

Med den internasjonale konkurransen ‘Take 10’ utfordrer Adobe alle kreative til å skape sitt eget unike kunstverk. Juryen består av den anerkjente designerduoen Sobierajski og Jeffree.

Ved hjelp av 10 håndplukkede bilder fra Adobe Stock skal deltakerne komponere sitt eget unike kunstverk under temaet ‘zesty’ (energisk/livlig/entusiastisk).

Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef i Adobe, mener det bare er fantasien som setter grenser for hva man kan skape, og at konkurransen en perfekt mulighet til å få vist frem sine kreative ferdigheter.

– Vi ble overveldet over bidragene vi mottok i fjorårets konkurranse, og det er imponerende å se hvordan våre applikasjoner kan brukes bidra til å skape så mange unike resultater. Vi gleder oss til å se årets bidrag, sier Schyum.

I fjor skulle deltakerne bl.a. rekonstruere et svært kjent Rembrandt-maleri, vinneren ble den digitale artisten Ankur Patur – se resultatet her. Han var for øvrig juryformann i den etterfølgende konkurransen som hadde ‘The Storm’ som tema.

Juryen består at designerduoen Leta Sobierajski og Wade Jeffree, som vil offentliggjøre vinneren fredag 28. april. 10 finalister mottar et årsabonnement på Creative Cloud og Adobe Stock, mens hovedpremien er en iPad Pro og en Apple Pencil. Se hvordan Leta og Wade selv tolket utfordringen: ‘Take 10: Zesty’

Les mer om konkurransen og hvordan man deltar her.

Les videre

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz