Xerox lanserer nye Versant-presser

PUBLISERT: 6 april 2017
OPPDATERT: 6 april
Versant 3100.

De nye trykkpressene Xerox Versant 180, Versant 180 Performance Package og Versant 3100 skal gi bedre bildekvalitet, større bildelatitude og avanserte ferdiggjøringsfunksjoner.

– Versant-seriens produktivitet, automatisering og etterbehandlingsfunksjoner har allerede etablert disse trykkpressene som virkelige arbeidshester hos tusentalls trykkerier over hele verden. De nye Versant-trykkpressene har utvidete automatiseringsfunksjoner som maksimerer oppetid, minsker avfall, gir raskere leveransetid og utvider anvendelsesområdene, sier Ragni Mehta, forretningsområdesansvarlig for arkmatet produksjonstrykk hos Xerox.

Trykkpressene har automatiseringsverktøy som spektrofotometer, brosjyreheft med fullt utfall, hullslag, firkantrygg og andre avanserte etterbehandlingsalternativer, for omtrent alt som finnes av tilpasninger, mener Xerox. De skal kunne håndtere alt fra skåret og etterbehandlet markedsføringsmateriale, direktereklame, skilt, rapporter eller magasiner med fullt utfall på et bredt utvalg av media og i størrelser fra konvolutt til 66 centimeter lange ark.

 

Versant 180.

Xerox skriver også at det er etterspørselen etter minskede produksjonskostnader og økt effektivitet som ligger til grunn for utvidete trykktjenester og fokus på å oppskalere eksisterende tilbud.

– Hustrykkerier trenger raske presser med robuste arbeidssykluser og teknikk for å håndtere pasning og kalibrering. Xerox nye Versant-trykkpresser gir fordelene med avansert automatisering og produktivitet for å møte disse behovene, sier Pat McGrew, sjef hos Keypoint Intelligence og fortsetter:

– Trykkpressenes funksjon Simple Image Quality Adjustment krever at en intern jobb trykkes ut og skannes tilbake, noe som sikrer at justeringer skjer raskt og enkelt, hvilket er i tråd med våre arbeidsprosesser. Denne prosessen gir en veldig nøyaktig registrering, noe som brukerne kommer til å sette pris på.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324