Konica Minolta utvider samarbeidet med Epson

PUBLISERT: 20 april 2017
OPPDATERT: 20 april

Konica Minolta Norge har i en lengre periode solgt Epson SC- T-serien, storformat-printere beregnet for tekniske miljøer, innendørsdekor og bannerprint. Dette salget har vært suksessfullt og Konica Minolta ønsker å gå videre:
– God erfaring med Epson gjorde det naturlig for oss å utvide samarbeidet, sier produktsjef i Konica Minolta Morten Hegge.

Mer utendørsmedier
Ulike utendørsskilt og dekorapplikasjoner er et område i vekst, og Konica Minolta ønsker å ta del i denne utviklingen. – Vi er meget fornøyd med å få Konica Minolta Norge med på laget, deres kompetanse med et stort salgs- og serviceapparat er et viktig parameter for å lykkes godt med de nye modellene, sier Kai Olsen i Epson Norge.

Epson SCS-serien
S-serien består av tre modeller (SC-S80600, SC-S60600, SC-S40600) og bygger på Epson sine anerkjente printhoder – Epson PrecisionCore TFP-skriverhode med farger og skarphet i toppklasse.

Modellene printer på et bredt spekter av utendørsmedier med en levetid på opp til 3 år uten laminering. Maskinene er tilgjengelig med opp til 10 farger, inkludert spesialfarger som hvitt og sølv metallisk. Med den nye Epson UltraChrome GS3-blekkformelen eller GS3-formelen med rødt blekk får brukerne et ekstra stort fargerom og en svært nøyaktig farge-gjengivelse. Hvitt blekk åpner også for ytterligere nye og spennende applikasjoner.

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324