Konica Minolta utvider samarbeidet med Epson

PUBLISERT: 20 april 2017
OPPDATERT: 20 april

Konica Minolta Norge har i en lengre periode solgt Epson SC- T-serien, storformat-printere beregnet for tekniske miljøer, innendørsdekor og bannerprint. Dette salget har vært suksessfullt og Konica Minolta ønsker å gå videre:
– God erfaring med Epson gjorde det naturlig for oss å utvide samarbeidet, sier produktsjef i Konica Minolta Morten Hegge.

Mer utendørsmedier
Ulike utendørsskilt og dekorapplikasjoner er et område i vekst, og Konica Minolta ønsker å ta del i denne utviklingen. – Vi er meget fornøyd med å få Konica Minolta Norge med på laget, deres kompetanse med et stort salgs- og serviceapparat er et viktig parameter for å lykkes godt med de nye modellene, sier Kai Olsen i Epson Norge.

Epson SCS-serien
S-serien består av tre modeller (SC-S80600, SC-S60600, SC-S40600) og bygger på Epson sine anerkjente printhoder – Epson PrecisionCore TFP-skriverhode med farger og skarphet i toppklasse.

Modellene printer på et bredt spekter av utendørsmedier med en levetid på opp til 3 år uten laminering. Maskinene er tilgjengelig med opp til 10 farger, inkludert spesialfarger som hvitt og sølv metallisk. Med den nye Epson UltraChrome GS3-blekkformelen eller GS3-formelen med rødt blekk får brukerne et ekstra stort fargerom og en svært nøyaktig farge-gjengivelse. Hvitt blekk åpner også for ytterligere nye og spennende applikasjoner.

Les videre

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik