De direktesender nettverkstreff

PUBLISERT: 27 april 2017
OPPDATERT: 27 april

Nå kommer alle nordiske foretak kunne ta del av Grakoms nettverkstreff i slutten av april. Inkish sender nemlig evenementet live på nettet.

Ulf Sunnberg på Grakom ser frem til et spennende nettverkstreff.

Svenska Grafkom, nettverket for foretak innen grafisk kommunikasjon, holder vårtreffet Grakom I/O i Stockholm den 28-29 april. Det handler om omlag 150 personer i bransjen som kommer til å være til stede og lytte til foredragsholdere fra bl.a. Adobe, Audi, Universal Robots, Donewell og Resolut. For alle nordiske foretak som ikke har mulighet til å reise dit er det nå en ny mulighet. Inkish kommer nemlig til å direktesende evenementet live på inkjet.tv og på deres Facebook-side. Omlag 70 prosent av alt innhold under de to dagene vil kringkastes på denne måten.

– Grafkom gjør en fantastisk jobb med å hjelpe foretak i bransjen å utvikles. Vi vil at så mange som mulig får ta del av dette og derfor er vi til stede og filmer live, sier Morten Reitoft, grunnlegger av Inkish.

Første dag av nettverkstreffet handler mye om e-handel, it-utvikling, outsourcing og salg. Universal Robots kommer dessuten til å vise frem en robot, og hvordan den kan fungere i et trykkeri. Den internasjonale forfatteren David Ståhlberg forteller avslutningsvis om den digitale transformasjonen.

– Vi kaller nettverkstreffet for I/O, hvilket betyr at man kommer for å dele med seg av kunnskap og idéer – gjør man det slik kommer man også til å få tilbake minst like mye, sier Grafkoms formann Ulf Sunnberg. I og O står for input og output.

John Hassler som er professor og blant annet er med og utser nobelpristakeren i økonomi, starter opp dag to. Han kommer til å gi et bilde av en verdensøkonomi i forandring og hvordan den påvirker foretak i Norden.

Lenker:
Inkish TV
Inkish TV på Facebook

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324