Kodaks satsning på emballasjetrykk

PUBLISERT: 22 juni 2017
OPPDATERT: 22 juni
Don Allred, salgsdirektør på Kodak, fortalte om hvordan den digitale trykkpressen Sapphire Evo Press kan konkurrere innen emballasjetrykk.

Sapphire Evo er Kodaks nye flaggskip mot emballasjeindustrien. En digital trykkpresse som med høy hastighet kan kjøre på flere forskjellige substrater, blant annet papir og forskjellige plasttyper.

Vi var tilstede på Kodaks anlegg i Dayton Ohio, der trykkpressen Sapphire Evo Press ble vist frem. En digital trykkpresse med vannbasert blekk og totalt sju farger som Kodak håper skal kapre markedsandeler i emballasjetrykkmarkedet Ettersom den benytter fargene CMYK og oransje, grønt og fiolett er det mulig å oppnå et bredt spektrum av Pantone-farger. Videre er den også utstyrt med en trykkstasjon for digital lakk. Don Allred, salgsdirektør på Kodak:

– Sapphire Evo er den eneste trykkpressen som kan kjøre virkelig produksjon digitalt for den fleksible emballasjesindustrien. Vi benytter næringsmiddelgodkjent blekk for å trykke på et stort antall plastmaterialer, som Bopp-film, polyestermateriale og polyeten.

Sapphire Evo ble utviklet for tre år siden med særlig fokus på emballasjeindustrien.

– Vår plan er å selge masser av disse i løpet av de neste to årene.

Den skriver ut på både papir- og plastsubstrater med en makshastighet på 300 meter per minutt og klarer en bredde på 400 millimeter.

– Ingen annen har vår hastighet eller en produksjon med så lave kostnader per kvadratmeter.

– Produksjonshastigheten er sånn at du kan produsere og levere til dine kunder just-in-time med inkludert personalisering i trykket. Kvaliteten, hastigheten og dette kostnadseffektive systemet gjør at du kan få ditt selskap og dine varemerker til å vokse, påstår Don Allred.

Les videre

Canon titter inn i nye markeder

Det er en Canon i kanonform, som med sin 4.800 m2 store Drupa-stand viser hvorfor de er markedsleder innen flere teknologier.
Drupa_Canon

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Scanpack feirer 60 år med alt og mer til

Neste år er Scanpack-år, men det er ikke hvilket som helst Scanpack-år. Messen fyller 60 år.
Monika-Olund-och-Anna-Lena-Friberg-Scanpackx

Fargerikt samarbeid mellom Lessebo Paper og Addbrand

Et nytt fargerikt Småland-samarbeid har sett dagens lys siden Lessebo papir signerte en grossistavtale med den grafiske forhandleren Addbrand. En bredere produktportefølje og sterkere distribusjonskanaler skal være resultatet av at selskapene nå sammen blar om til en ny side.
Addbrand-Lessebo-1024x683

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1