Digitaltrykk AS fornøyd med OKI-plotter

PUBLISERT: 7 september 2017
OPPDATERT: 7 september
Helge Strand, Digitaltrykk AS er strålende fornøyd med den nye OKI-plotteren sin.

– Jeg er strålende fornøyd med OKI plotteren sier Helge Strand, daglig leder i Ålesundbedriften Digitaltrykk AS. Vi har satt omsetningsrekord i juni så maskinen har virkelig fått kjørt seg, forteller Helge. – Kvaliteten på plott er meget bra også på lave oppløsninger. Dette gjør at jeg kan produsere langt raskere enn jeg er vant til. Helge trekker også frem hvor raskt og enkelt vedlikeholdet er på denne maskinen, samt at maskinen har et lavt blekkforbruk.

Ny modell
Den nye modellen ColorPainter E-64s benytter samme Colorpainter-teknologi som toppmodellene M-64s og H3-104s, men til en langt lavere pris. Plotteren benytter Eco solvent blekk som har meget bra ripebestandighet, utendørs holdbarhet og avgir lite lukt.

Gode spesifikasjoner
Med en bredde på 1,6 meter og en hastighet på 22,9 kvadratmeter per time egner løsningen seg for mindre/mellomstor produksjon. Automatisk skrivejustering med optiske fargesensorer, Smart Pass 4, Smart Nozzle Mapping 3 og Dynamic Dot Printing samt Safe Scanning-funksjonen fra H3-serien er på plass.

Media
Plotteren egner seg ypperlig til bannere, bakbelyst media, lerret, fotopapir, etiketter, vinyl, tapeter, bilfoliering og mye mer.

Nyutviklet blekk
Løsningen benytter det nyutviklede økosolvente SX blekket, som har stort fargespekter, høy tetthet, meget god utendørs holdbarhet og avgir lite lukt. Det er også greit å merke seg at E-64S kun bruker 8,6ml blekk per 1 kvm.

Det er Stein Raaness AS som har levert OKI-plotteren til Digitaltrykk AS.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324