Blir deleier i Grafkom

PUBLISERT: 5 oktober 2017
OPPDATERT: 21 mars

Det svenske nettverket Grafkom ommøblerer i ledelsen og tar inn en norsk bransjeprofil.

Magnus Thorkildsen har de siste årene vært bransjesjef for Grafisk Bransjeforeningen i Norsk Industri.

Magnus Thorkildsen som i dag er bransjesjef for Grafisk Bransjeforening i Norge går inn som deleier i medlemsnettverket Grafkom fra og med neste år.

Magnus står i stillingen ut året, og han har også tilbudt seg å stå til disposisjon for styret og foreningen dersom det er ønskelig etter årsskiftet, melder Grafisk Bransjeforening.

– Jeg trives veldig godt i det grafiske miljøet i Norge og i Norsk Industri. Jeg er overbevist om at den grafiske bransje i Norge har store muligheter fremover, sier Thorkildsen.

Styret i Grafisk Bransjeforening er i gang med å omstrukturere foreningen og startet med en strategiprosess allerede før Thorkildsens oppsigelse kom. – Styret er opptatt av at medlemmene får valuta for kontingenten og at foreningen bidrar til å inspirere og motivere medlemmene. Dette kan skje på ulike arenaer. Vi skal bruke høsten på å finne en struktur som er best mulig for medlemmene, sier styreleder Ole Strand, Fagtrykk Trondheim.

I svenske Grafkom satser man med ny ledelse på at ekspansjon, både ressursmaessig og geografisk, for å hjelpe bransjen utnytte de mulighetene som finnes med digitalisering og et stadig større geografisk marked.

 

– Bransjen har en lys fremtid og for å lykkes må man tilpasse seg. Et dynamisk bransjenettverk inspirerer og skaper nye forretningskontakter, sier Magnus Thorkildssen, som tidligere har jobbet på blant annet Cision i både Norge og Sverige. Thorkildssen kommer til å jobbe med Grafkom som ett prosjekt blant andre oppdrag.

Nettverket GrafKom har nærmere 200 medlemmer innen grafisk kommunikasjon i Sverige. Medlemmene er alt fra de største grafiske foretakene til mindre trykkerier, copyshops, hustrykkerier, grafiske skoler, maskin- og materialleverandører samt reklamekjøpere.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01