BK Grafisk har investert i høyvolums Ricoh Digitalpresse.

PUBLISERT: 9 oktober 2017
OPPDATERT: 9 oktober

Den Sandefjordsbaserte bedriften BK Grafisk investerer i både fart og funksjonalitet denne høsten. Bedriften er et av landets fremste innen grafisk bransje. Nå utvider de porteføljen med enda flere tjenester og installerer et hurtigtog av en blekktrykkpresse, Ricoh Pro C9110.

I over 30 år har de jobbet med å bygge opp det som i dag fremstår som et topp moderne mediehus. Bedriften har gjennom årene satset på å være en helhetlig leverandør som tilbyr et stort utvalg tjenester innen trykk, design, emballasje, profilering, web og mediesalg.

Samkjører jobber i offset og digitalt
Helhet og fleksibilitet i tilbudet til kundene er viktig for BK. Det stod også i høysetet da de gjorde nye investeringer i sommer. For å gjøre det så enkelt som mulig å samkjøre jobber hvor de store opplagene blir trykket i offset og de små opplagene digitalt, var det viktig å finne en digitalpresse som i størst mulig grad trykker i samme kvalitet som offset. – De fleste digitalmaskinene har ett mer glanset uttrykk i trykkbildet, forteller daglig leder i BK Grafisk Ingar Jansen. – Kvaliteten til Ricoh var mest lik offset av maskinene vi vurderte, fortsetter han.  Pro C9110 maskinen ble installert i sommer og noen måneder etter installasjonen er daglig leder Ingar Jansen svært godt fornøyd med valget.

Spennende løsning med liggende A4
Fornøyd er også avdelingsleder Trond Gundersen. – Installasjonsprosessen og opplæring var svært god og ryddig. Maskinen er svært stabil, sier han. Han legger til at volumene på digitaltrykk nå øker fordi kvaliteten og hastighet er betydelig forbedret i forhold til deres gamle løsning. Løsningen BK Grafisk nå har valgt er med inline Duplo Helautomatisk stiftelinje, som gir mulighet for Inline produksjon av liggende A4 i stiftede hefter.

Fra venstre: Arne Aske og Trond Gundersen

Strategic Account Manager Arne Aske fra Ricoh Norge takker for tilliten og sier han ser frem mot samarbeidet med BK grafisk fremover.

Konkurransefortrinn med Pro C9110
Hastigheten på Pro C9110 og muligheten for tosidig automatisk format opp til 70 cm i full hastighet, gjør at BK føler at de nå har en av de mest produktive digitaltrykkmaskinene i markedet. De unike egenskapene og trykk opp til 400 gram kartong i maks hastighet gjør den også til en av de mest fleksible. Ricoh sin høyvolums produksjonsmaskin er designet for å kjøre i snitt 1 til 1,8 million trykk per måned. Det betyr at flere jobber som tidligere ble produsert i offsetpresser, nå kan produseres digitalt.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01