Trykk på hardplast vokser raskt

PUBLISERT: 26 oktober 2017
OPPDATERT: 21 mars

– For ti år siden var den grafiske bransjen ikke målbar. Nå står digitaltrykkeriene for to tredjedelar av vår omsetning. Det forteller Bert Zwiers, som er salgssjef hos Brett Martin, som med 800 ansatte og en omsetning tilsvarende 1,6 milliarder norske kroner er en av Nord-Irlands største kjemiske industrier.

Bert Zwiers forklarer utviklingen med at det har skjedd mye både når det gjelder digitaltrykk og plastplater. Den sterkeste trenden akkurat nå er å forske hardt for å ta frem billigere materialer med de samme egenskapene som de dyrere. En annen trend er at alt skal være miljøtilpasset.

– Se på disse platene. Det svarte i midten er gjenvunnet materiale mens de hvite delene på utsiden er nyproduserte. Takket være dette materialet kunne vi få ordre på samtlige skilter til samtlige franske postkontor – en meget stor ordre, der man hadde et krav til miljøtankegang. Det samme gjelder for den store britiske matvarekjeden Marks & Spencer, hvor man ikke engang får lov til å fremlegge et tilbud uten at man kan vise til miljøfordeler.

Kunststykket med de nye, billigere materialene, er å bevare trykkegenskapene og stabiliteten. Materialet, som finnes i 12 grunnfarger med matt eller høyglansoverflate, skal tåle å brukes i lang tid i et tøft miljø.

Brett Martin leverer sitt materiale i tre respektive fem mm tykk PVC. Her har det blitt vakuumpresset til en to cm tykk bokstav, uten at misfarging oppstår og uten at materialet har blitt ustabilt.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01