BKE Grafisk i Otta fornøyd med LaserTrykk

PUBLISERT: 22 november 2017
OPPDATERT: 21 mars
Bjørn Keyn fra BKE Grafisk, Otta

BKE Grafisk er på andre året whitelabelpartner hos LaserTrykk.no. De mener at dette har gitt deres kunder i både privat og offentlig sektor rimeligere trykksaker og markedsføringsmateriale av høy kvalitet. Kundene befinner seg i et stort geografisk område som omfatter Gudbrandsdalen, Trøndelag og Nord-Norge, og den integrerte logistikkløsningen skaper stor verdi for BKE Grafisk, hevder de.

Det var sommeren 2016 at Bjørn Keyn fra BKE Grafisk hørte om whitelabel-konseptet. Bjørn Keyn og Lasertrykk.no inngikk en avtale på Sign & Print messen senere samme år. Det ble starten på et godt samarbeide. Partnerne får en nettbutikk som er utstyrt med eget navn og logo, så partnerens kunder trenger ikke å kjenne til partnerskapet med LaserTrykk.no. Partneren bestemmer selv sine salgspriser og kan også velge å produsere ordren selv, hvis det er mer fordelaktig for dem. Sluttkunden kan enten bestille direkte i nettbutikken, eller kontakte partner som så bestiller ordren via nettbutikken. Partner kan også bruke siden til tilbudsberegning og velge å deretter kjøre ordren gjennom systemet.

– De fleste av mine kunder foretrekker å bestille hos oss på vanlig måte. Typisk fordi de er avhengige av å få rådgivning eller utført grafisk arbeid i forbindelse med bestillingen. Men vi har også kunder som selv bestiller direkte på nettbutikken, sier Bjørn Keyn. – Vi har selv stor glede av nettsiden, som bl.a. gjør det enkelt for oss å lage prisberegninger og tilbud. Alle kundeleveringer skjer i vårt navn og distribueres med Bring. Vi trenger ikke å være involvert i logistikken, og frakten er også prissatt meget konkurransedyktig. Samlet betyr det, at BKE Grafisk både kan ha meget konkurransedyktige priser, og samtidig en fornuftig inntjening. Vi har fått mange nye kunder pga. samarbeidet.

På nettbutikken kan kundene bestille forskjellige standard trykksaker som visittkort og brevpapir, men også mer avanserte trykksaker som bøker, hefter, plakater, rollups og bannere.

– Sammen med LaserTrykk.no er vi veldig konkurransedyktige på pris. Særlig på produkter som bøker, hefter, bannere, plakater og blanketter. F.eks. rollups kan vi levere i eksakt samme kvalitet til lav pris, som andre leverandører enkelt tar 200% mer for. Jeg har ikke eget trykkeri, så jeg har stor erfaring i å samarbeide med andre trykkerier. Kvaliteten av produkter og service er høy hos LaserTrykk.no, og det nyter man godt av som whitelabel-partner, slutter Bjørn Keyn.

LaserTrykk.no forteller at de ønsker å samarbeide med rundt 80 partnere i Norge og det samme antall i henholdsvis Danmark og Sverige. Konseptet utvikles ytterligere og løpende tilføyes fler og fler produkter, så både partnere og sluttkunder får enda større glede av løsningen.

Lenke:

LaserTrykk.no

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C