Yello Digital utvider samarbeidet med Konica Minolta

PUBLISERT: 7 desember 2017
OPPDATERT: 7 desember
f.v Ivar Borgersen, Torbjørn Spaberg og Morten Hegge

Midt i Groruddalen finner du trykkeriet Yello Digital. Trykkeriet er som navnet røper kjent for dets lange erfaring innen grafisk bransje med digitaltrykk.

Forlengelse av et godt samarbeid
-Utviklingen har vært stor siden vi startet opp med digitaltrykk i 2004 og når vi nå ønsket å utvide kapasiteten var Konica Minolta et helt naturlig valg for oss, – sier daglig leder Torbjørn Spaberg. Han fortsetter: – Med RK Grafisk som nærmeste nabo og vår samarbeidspartner på digitaltrykk er det svært viktig at vi har maskiner som leverer en printkvalitet på ypperste nivå. Vi valgte derfor å satse på Konica Minoltas nye AccurioPrint C6100. Dermed ble dette også den første installasjonen av Konica Minoltas nye flaggskip i Oslo. – Å kunne tilby alle trykktjenester i eget hus betyr mye for RK Grafisk. Det er viktig for oss å ha en partner på digitaltrykk som leverer kvalitet og fargestyring opp mot våre trykkmaskiner, sier salgssjef og medeier i RK Grafisk, Ivar Borgersen.

Hva er annerledes med ny digitaltrykk-løsning?
-Kvaliteten er den mest merkbare forskjellen for oss. Vi opplever nå klare forbedringer, spesielt knyttet til automatisering av fargestyringen og optimalisering av tosidig pasning. Kalibrering og maskinelle justering for fargeoptimalisering utføres nå automatisk. Dette betyr at vi alltid kan levere en konstant høy printkvalitet og ikke minst en høy oppetid på maskinen med en forutsigbar produksjonskapasitet, forklarer operatør og bror Tommy Spaberg.

Hektisk høytid
Yello Digital har tre aktive medarbeidere som produsere et vidt spekter av trykksaker, blant annet brosjyrer, flyers, menyer og storformat print. I desember er det travle dager og alle maskiner er fult belagt med å produsere sesongens julekort som skal selvsagt leveres i god tid før 24. desember. -Vi møter tøffe krav fra kunder vedrørende leveringstider. Når maskinen i tillegg har en hefte-finisher med inline-trimming av tre sider og firkantrygg blir prosessene svært automatiserte og effektive. Vi ser at en god og mest mulig automatisert arbeidsflyt gjør oss langt mer produktive, og vi klarer å møte kundens behov, sier Tommy Spaberg.

En ny hverdag
-Vi har også valgt å ta i bruk Konica Minoltas Accurio Pro Flux arbeidsflytløsning. Nå jobber vi med predefinerte utskytningsmaler knyttet opp mot riktig media som gjør det effektivt å få mange jobber raskt i produksjon. At maskinen i tillegg bruker lite tid på innstillinger og justeringer mellom hver enkelt jobb, forbedrer produktiviteten. Med en enklere og mer effektiv hverdag er vi nå godt rustet til å jobbe enda mer aktivt ut i markedet. Vi er konkurransedyktige og arbeidsvillige, – avslutter Torbjørn Spaberg optimistisk.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01