Bruker kraften i metalltrykk

PUBLISERT: 21 desember 2017
OPPDATERT: 21 desember
Coca Cola-flasker av aluminium der selskapet Ardagh står for trykket.

Coca Cola søkte hjelp hos metallemballasjeprodusent Ardagh for å utvikle en ny aluminiumflaske til en begrenset serie med Star Wars-motiver. Rollefigurene fra den nyeste filmen i serien pryder flaskene.

Portretter av de seks hovedpersonene i den nye Star Wars-filmen, «The last jedi», er applisert på aluminiumflaskene med hjelp av Ardaghs prisbelønnede trykketeknikk på metall, som gir høykvalitative og høyoppløste grafiske effekter. Produksjonen skjedde i Ardaghs franske fabrikk i Beaurepaire. Flaskene som rommer 25 centiliter ble sluppet i handelen i Storbritannia, Frankrike, Belgia, Nederland og Luxemburg i desember måned i tide til filmpremieren. Marc Bettinger, salgsdirektør hos Ardagh for forretningsområdet aluminiumemballasjer, er glad for samarbeidet med Coca-Cola.

– Det er en ære for oss å være assosierte med en av de mest ikoniske filmfranschisene, og å få produsere en iøyenfallende aluminiumflaske i begrenset opplag for Coca-Cola.

Siste nytt

Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

I mai 2024 begjærte daværende HBO Nova Print i Haugesund seg konkurs. Noen dager senere kom Ålgård Offset inn som ny majoritetseier, og selskapet endret navn til HBO Grafisk. Et drøyt år etter ser det mye lysere ut.
HBO Grafisk Grethe Nygaard
Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Ricoh lanserer en oppgradering av Ricoh Pro C5400 som skal kombinere høyere kapasitet og forbedret driftseffektivitet med økt brukervennlighet. Serien er utviklet for å møte de varierte behovene til både kommersielle trykkerier og bedriftskunder.
RICOH_ProC5400
Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Den svenske forhandleren NI Solutions deltok på vårens Sign, Print & Promotion-messe for å bli bedre kjent med det norske markedet. I porteføljen sin har de to relativt nye varemerker innen storformat.
Flora 2 ver 2
Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Tallinn blir den første europeiske hovedstaden som forbyr PVC-reklame i det offentlige rom utendørs.
tallinn-584127_1280
Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Les videre

Kaffe med trykk i

Emballasjetrykkeriet Cabassi i Finland har lykkes med å trykke poser med kaffeblekk.
biopainovari-innovaatio_kai-lankinenx
Kaffe med trykk i

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic
Plockmatic satser innen etikett og emballasje

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot
Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050
Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller