Bruker kraften i metalltrykk

PUBLISERT: 21 desember 2017
OPPDATERT: 21 desember
Coca Cola-flasker av aluminium der selskapet Ardagh står for trykket.

Coca Cola søkte hjelp hos metallemballasjeprodusent Ardagh for å utvikle en ny aluminiumflaske til en begrenset serie med Star Wars-motiver. Rollefigurene fra den nyeste filmen i serien pryder flaskene.

Portretter av de seks hovedpersonene i den nye Star Wars-filmen, «The last jedi», er applisert på aluminiumflaskene med hjelp av Ardaghs prisbelønnede trykketeknikk på metall, som gir høykvalitative og høyoppløste grafiske effekter. Produksjonen skjedde i Ardaghs franske fabrikk i Beaurepaire. Flaskene som rommer 25 centiliter ble sluppet i handelen i Storbritannia, Frankrike, Belgia, Nederland og Luxemburg i desember måned i tide til filmpremieren. Marc Bettinger, salgsdirektør hos Ardagh for forretningsområdet aluminiumemballasjer, er glad for samarbeidet med Coca-Cola.

– Det er en ære for oss å være assosierte med en av de mest ikoniske filmfranschisene, og å få produsere en iøyenfallende aluminiumflaske i begrenset opplag for Coca-Cola.

Les videre

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01