Bruker kraften i metalltrykk

Coca Cola-flasker av aluminium der selskapet Ardagh står for trykket.

Coca Cola søkte hjelp hos metallemballasjeprodusent Ardagh for å utvikle en ny aluminiumflaske til en begrenset serie med Star Wars-motiver. Rollefigurene fra den nyeste filmen i serien pryder flaskene.

Portretter av de seks hovedpersonene i den nye Star Wars-filmen, «The last jedi», er applisert på aluminiumflaskene med hjelp av Ardaghs prisbelønnede trykketeknikk på metall, som gir høykvalitative og høyoppløste grafiske effekter. Produksjonen skjedde i Ardaghs franske fabrikk i Beaurepaire. Flaskene som rommer 25 centiliter ble sluppet i handelen i Storbritannia, Frankrike, Belgia, Nederland og Luxemburg i desember måned i tide til filmpremieren. Marc Bettinger, salgsdirektør hos Ardagh for forretningsområdet aluminiumemballasjer, er glad for samarbeidet med Coca-Cola.

– Det er en ære for oss å være assosierte med en av de mest ikoniske filmfranschisene, og å få produsere en iøyenfallende aluminiumflaske i begrenset opplag for Coca-Cola.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: