Det har de siste månedene pågått samtaler mellom Print House og 07 Media hvor man har sett på mulighetene for å skape et stort norsk miljø innen digitaltrykk. Den 21. desember undertegnet partene avtale om en aksjebytte/sammenslåing gjeldende fra 1. januar 2018.
Begge selskaper er nå en del av 07 Invest AS, hvor eierne av Print House nå også er kommet inn på eiersiden. Hovedformålet med sammenslåingen er å samle to av de sterkeste digitale trykkmiljøene i landet, og skape synergier for bedret konkurransekraft og utviklingsmuligheter. Samtidig vil man tilby et bredere produkt- og tjenestespekter til sine eksisterende og nye kunder. Selskapene vil sammen ha en størrelse som muliggjør ytterligere spesialisering og modernisering av produksjon og logistikk.
Fra 2. januar overtok Kjetil Amundsen som konsernsjef i 07 Media. Kjetil er utdannet Sivilmarkedsfører fra NMH og har en spesialisering i strategi og ledelse fra University of Texas at Austin McCombs School of Business. I 2001 begynte Amundsen sin karriere i Accenture og de neste 15 årene i stillinger innen salg, markedsføring og ledelse i Midelfart, Novartis, Ringnes og Johnson & Johnson. Kjetil har siden 2016 vært Administrerende Direktør i Print House.
Det er selskapets ambisjon at eventuelle endringer kundene måtte merke kun er av positiv karakter, og de ønsker fortsatt å levere tjenester av høy kvalitet på en effektiv måte. Selskapene beholder inntil videre sin struktur og sine navn, men det er iverksatt samtaler om samlokalisering og øvrig utvikling til beste for deres kunder.
Om selskapene:
Print House har siden 1972 vært genuint opptatt av å skape trykksaker som skiller seg ut i mengden. Selskapet har en av Norges mest innovative og fremtidsrettede digitale maskinpark og leverer et bredt spekter av grafiske produkter. Omsetter for 35 millioner kroner og har 18 ansatte.
07 Media leverer tjenester innen fagområdene Design, Interaktiv, Print og Kommunikasjon. Selskapet, med 240 ansatte og en omsetning på over 400 millioner kroner, leverer et stort tjenestespekter til en bred kundemasse.