Sammenslåing av 07 Media og Print House

PUBLISERT: 4 januar 2018
OPPDATERT: 21 mars
07 Media og Printhouse slår seg sammen.

Det har de siste månedene pågått samtaler mellom Print House og 07 Media hvor man har sett på mulighetene for å skape et stort norsk miljø innen digitaltrykk. Den 21. desember undertegnet partene avtale om en aksjebytte/sammenslåing gjeldende fra 1. januar 2018.

Begge selskaper er nå en del av 07 Invest AS, hvor eierne av Print House nå også er kommet inn på eiersiden. Hovedformålet med sammenslåingen er å samle to av de sterkeste digitale trykkmiljøene i landet, og skape synergier for bedret konkurransekraft og utviklingsmuligheter. Samtidig vil man tilby et bredere produkt- og tjenestespekter til sine eksisterende og nye kunder. Selskapene vil sammen ha en størrelse som muliggjør ytterligere spesialisering og modernisering av produksjon og logistikk.

Fra 2. januar overtok Kjetil Amundsen som konsernsjef i 07 Media. Kjetil er utdannet Sivilmarkedsfører fra NMH og har en spesialisering i strategi og ledelse fra University of Texas at Austin McCombs School of Business. I 2001 begynte Amundsen sin karriere i Accenture og de neste 15 årene i stillinger innen salg, markedsføring og ledelse i Midelfart, Novartis, Ringnes og Johnson & Johnson. Kjetil har siden 2016 vært Administrerende Direktør i Print House.

Det er selskapets ambisjon at eventuelle endringer kundene måtte merke kun er av positiv karakter, og de ønsker fortsatt å levere tjenester av høy kvalitet på en effektiv måte. Selskapene beholder inntil videre sin struktur og sine navn, men det er iverksatt samtaler om samlokalisering og øvrig utvikling til beste for deres kunder.

Om selskapene:

Print House har siden 1972 vært genuint opptatt av å skape trykksaker som skiller seg ut i mengden. Selskapet har en av Norges mest innovative og fremtidsrettede digitale maskinpark og leverer et bredt spekter av grafiske produkter. Omsetter for 35 millioner kroner og har 18 ansatte.

07 Media leverer tjenester innen fagområdene Design, Interaktiv, Print og Kommunikasjon. Selskapet, med 240 ansatte og en omsetning på over 400 millioner kroner, leverer et stort tjenestespekter til en bred kundemasse.

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C