Bølgepapp i fokus på messe

PUBLISERT: 31 januar 2018
OPPDATERT: 31 januar
Den nye messedelen skal inspirere og gi kunnskap om digitaltrykk på blant annet bølgepapp.

Fespa satser på en ny messedel som skal vise mulighetene med å trykke digitalt på bølgepapp og liner. Et marked som spås å omsette for over 20 milliarder kroner allerede om et par år.

Overgangen til trykk med blekk har åpnet opp helt nye muligheter for produsenter av digitalpresser. I Spania er en EFI-kunde i helkontinuerlig døgnet-rundt produksjon og HP har installasjoner i både Europa og USA. Også andre produsenter har vist eksempler på produksjon i høy hastighet. Ikke rart kanskje, med tanke på at dette er et marked som spås å omsette over 20 milliarder kroner allerede om et par år.

Under Fespa i Berlin, 15-18. mai, kommer organisasjonen til å stelle i stand en spesiell utstilling for å vise mulighetene med å trykke direkte på bølgepapp eller på liner. Messens nye del kommer til å fokusere på fordelene med å integrere digital teknikk i produksjonen. Formålet er å gi inspirasjon og ny kunnskap om digitaltrykte profilerte applikasjoner som for eksempel reklameemballasje, pappesker tilpasset transport av farlig gods sat salgsdisplayer.

Foruten løsninger for å forbedre arbeidsflyten med digital trykketeknikk kommer følgende elementer i trykkeprosessen til å diskuteres: det spesifikke materiale som skal trykkes på, håndtering av materialer, primere, blekk, bestrykninger, lakk, kutting og falsing.

Under utstillingen kommer besøkerne til å kunne diskutere digitale muligheter med et flertalls ulike trykkpresse-leverandører som eksempelvis HP, Lamina, Sun Automation, Inca Digital og BCS-Autobox. Foredragsholderne kommer til å bestå av uavhengige bransjespesialister, eksperter og representanter for varemerker.

Les videre

Ny teknikk for fleksibelt trykk på netthandelsemballasje

Sealed Air har lansert et nytt on-demand-trykksystem som leverer tilpasset sen-fase-utskrift på sekundær- og transportemballasje.
BeautyBoxIpack2x

Teknologi, nettverksbygging og gode tilbud

Torsdag 28. november inviterte Antalis til åpent hus i sitt showroom i Oslo. En innholdsrik dag med pølselunsj, mingling og demoer.
Stemning 1

Emballasje pådriver for Heidelbergs vekst

Takket være en ordrereserve på 953 millioner euro, forventer Heidelberg at andre halvår av regnskapsåret 2024/2025 vil være sterkt. Emballasjesegmentet driver veksten.
Heidelberg_01

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Siste nytt

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Danner et komplett mediehus i Møre og Romsdal

EKH Grafisk forlater Molde til fordel for mer enn dobbelt så store lokaler i nabobygda Malmefjorden. Der skal fire bedrifter samles under ett og samme tak. Og det er rom for å vokse videre.
EKH kollage

Ny rullmatet inkjetpresse fra Ricoh for boktrykking

Ricoh lanserer en mono rullmatet inkjetprinter i to varianter basert på forskjellige blekk. Maskinen skriver ut i svart på hvitt.
ricohvc40000