Bølgepapp i fokus på messe

PUBLISERT: 31 januar 2018
OPPDATERT: 31 januar
Den nye messedelen skal inspirere og gi kunnskap om digitaltrykk på blant annet bølgepapp.

Fespa satser på en ny messedel som skal vise mulighetene med å trykke digitalt på bølgepapp og liner. Et marked som spås å omsette for over 20 milliarder kroner allerede om et par år.

Overgangen til trykk med blekk har åpnet opp helt nye muligheter for produsenter av digitalpresser. I Spania er en EFI-kunde i helkontinuerlig døgnet-rundt produksjon og HP har installasjoner i både Europa og USA. Også andre produsenter har vist eksempler på produksjon i høy hastighet. Ikke rart kanskje, med tanke på at dette er et marked som spås å omsette over 20 milliarder kroner allerede om et par år.

Under Fespa i Berlin, 15-18. mai, kommer organisasjonen til å stelle i stand en spesiell utstilling for å vise mulighetene med å trykke direkte på bølgepapp eller på liner. Messens nye del kommer til å fokusere på fordelene med å integrere digital teknikk i produksjonen. Formålet er å gi inspirasjon og ny kunnskap om digitaltrykte profilerte applikasjoner som for eksempel reklameemballasje, pappesker tilpasset transport av farlig gods sat salgsdisplayer.

Foruten løsninger for å forbedre arbeidsflyten med digital trykketeknikk kommer følgende elementer i trykkeprosessen til å diskuteres: det spesifikke materiale som skal trykkes på, håndtering av materialer, primere, blekk, bestrykninger, lakk, kutting og falsing.

Under utstillingen kommer besøkerne til å kunne diskutere digitale muligheter med et flertalls ulike trykkpresse-leverandører som eksempelvis HP, Lamina, Sun Automation, Inca Digital og BCS-Autobox. Foredragsholderne kommer til å bestå av uavhengige bransjespesialister, eksperter og representanter for varemerker.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Canon-sjefen: «Inkjet er den rette veien å gå»

Canon har stilt ut på flere messer under mottoet "The power to move". For Canons Jennifer Kolloczek handler den bevegelsen om økt fokus på arkmatet inkjet ved høye hastigheter.
Canon Jennifer Matteus

Kraftfull skjæreteknologi kombinert med automatisering

På FESPA vil Zünd demonstrere hvordan en kombinasjon av kraftig skjæreteknologi, intelligent programvare og innovative løsninger for automatisert materialhåndtering kan gjøre digital skjæring effektiv og allsidig.
Henrik_Larsson_Hedblom-og-Martin_Roed_Nielsen

Salgssuksess og verdenspremiere hos Luth Gruppen

Før messen lovet Luth Gruppen å fylle sin store stand med nyheter. Med nytt i alt fra skjæring/kutting til DTF og etiketter strømmet de besøkende til.
Luth 6