Strekkode kan avspille lyd uten internett

PUBLISERT: 22 februar 2018
OPPDATERT: 22 februar

Soundpaper er en nyutviklet 2D strekkode fra firmaet Labels That Talk (LTT) som kan inneholde inntil 30 sekunders lyd i selve strekkoden, og som derfor er uavhengig av internett- eller telefonforbindelse. Det som kreves er en iphone eller andoid app som kan lastes ned gratis, eller eventuelt en Soundpaper reader.

LTT ser en rekke forskjellige muligheter for bruk av Soundpaper, som kan printes med helt alminnelige printere. Et markedsområde er fotobøker, hvor man kan spille inn en liten lydsnutt sammen med sine bilder. Når fotoboken lages kan lyden printes som en strekkode sammen med bildet, slik at man kan høre fødselsdagssangen, havets brus eller hva det nå måtte være, når man titter på fotominnene.

Et annet interessant område er apotekets veiledninger i medisinering som typisk printes på emballasjen. Her kan strekkoden tilføyes med inntil 30 sekunders tale, som f.eks. kan forklare når og hvor mye man skal ta den gjeldende medisinen. Det kan være interessant for mange eldre, som kanskje har vansker med å lese etiketten og vondt for å huske hvilken medisin de skal ta når. Da flere i dette segmentet nok ikke er smartphonebrukere, har LTT utviklet en Soundpaper Reader, som er en liten beholder man kan stikke pilleglasset i, som så leser opp strekkodens innhold.

Etikett- og emballasjemarkedet er naturligvis også interessant ettersom strekkoden, utover vanlig strekkodefunksjonalitet, også kan brukes til en rekke forskjellige former for reklame.

Les videre

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01