Ikeas konkurranse «Open Innovation Challenges» har etter mer enn halve tiden allerede generert en hel del interessante ideer om smarte etiketter.
– Det har vært stor interesse, sier Ikeas Johan Edvardsson.
I desember i fjor utfordret IKEA forskjellige foretak og innovatører å komme frem med sine beste ideer og forslag hva angår elektroniske etiketter, noe vi har skrevet om tidligere. Ifølge møbelgiganten har utfordringen hittil medført at det har kommet inn en hel del interessante forslag.
– Det har vært stor interesse og vi er takknemlige for den fantastiske responsen vi har fått. Så langt kommer disse fra veldig blandede nasjonaliteter, men blant disse er det flere nordiske bidragsytere, sier Johan Edvardsson, strategic dynamic marking program manager for Ikea i Sverige.
Konkurransen avsluttes 31. mars og deretter vil det bli foretatt en teknisk analyse av forslagene, dette gjøres av en ekstern partner. Så begynner en intern utvalgsprosess der IKEA velger ut de løsningene som går videre til neste trinn. Hva som deretter kommer til å skje vil bli bestemt ut fra bidragenes individuelle forutsetninger.
– De er interessante av forskjellige årsaker, men det beste er når bidraget kombinerer en bedre kundeopplevelse med en smartere måte å jobbe på. Konkurransen er åpen til 31. mars, så det er fortsatt mulig å være med, sier Johan Edvardsson.