Stor interesse for Ikeas etikettkonkurranse

PUBLISERT: 8 mars 2018
OPPDATERT: 8 mars

Ikeas konkurranse «Open Innovation Challenges» har etter mer enn halve tiden allerede generert en hel del interessante ideer om smarte etiketter.

– Det har vært stor interesse, sier Ikeas Johan Edvardsson.

I desember i fjor utfordret IKEA forskjellige foretak og innovatører å komme frem med sine beste ideer og forslag hva angår elektroniske etiketter, noe vi har skrevet om tidligere. Ifølge møbelgiganten har utfordringen hittil medført at det har kommet inn en hel del interessante forslag.

– Det har vært stor interesse og vi er takknemlige for den fantastiske responsen vi har fått. Så langt kommer disse fra veldig blandede nasjonaliteter, men blant disse er det flere nordiske bidragsytere, sier  Johan Edvardsson, strategic dynamic marking program manager for Ikea i Sverige.

Konkurransen avsluttes 31. mars og deretter vil det bli foretatt en teknisk analyse av forslagene, dette gjøres av en ekstern partner. Så begynner en intern utvalgsprosess der IKEA velger ut de løsningene som går videre til neste trinn. Hva som deretter kommer til å skje vil bli bestemt ut fra bidragenes individuelle forutsetninger.

– De er interessante av forskjellige årsaker, men det beste er når bidraget kombinerer en bedre kundeopplevelse med en smartere måte å jobbe på. Konkurransen er åpen til 31. mars, så det er fortsatt mulig å være med, sier Johan Edvardsson.

Les videre

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz