Digital reklame irriterer

PUBLISERT: 12 april 2018
OPPDATERT: 21 mars
En overveiende del av befolkningen mener digital reklame er irriterende – Adblock er en av metodene konsumentene bruker for å utestenge reklame fra nettsider.

I en omfattende studie som ble gjennomført i 2017 fikk over 10.000 konsumenter fra 10 land redegjøre for sine preferanser når det gjelder å ta imot informasjon via print eller digitalt. Undersøkelsen viste blant annet at konsumentene stoler på og setter pris på det trykte mediet. Konsumentene mente også at leseren får en dypere forståelse av informasjon som er trykt.

Studien heter «Two Sides: Print og paper i en digital verden» og kan lastes ned her (PDF-fil på engelsk). Den er inndelt i seks ulike kategorier, og i en artikkel har Grafkom sett litt nærmere på “Markedsføringspreferanser”. her går det frem at mange ikke stoler på nettannonser, og mange benytter spesielle filtere for å utestenge reklame mens de surfer på nettet. Samtidig svarer de på at sjansen for at de reagerer på en reklame er større dersom de ser den i et trykt medium som i en avis eller et magasin. Reklame i postkassen vies også større oppmerksomhet fra mottakerne enn via innboksen i eposten.

Undersøkelsen (engelsk, PDF)

Grafkom-artikkel

 

 

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek