Flere effekter på melkekartongen

PUBLISERT: 19 april 2018
OPPDATERT: 19 april


Tetra Pak satser på personalisering gjennom å lansere blant annet holografiske og metalliske effekter i foretakets serie med drikkekartongmaterialer.

Charles Brand vil utvide mulighetene for personaliserte produkter til kundene.

Tetra Pak satser på nye blikkfangere til serien Artistry – væskekartonger som kan anvendes til flesteparten av foretakets emballeringsløsninger og eksisterende maskinlinjer. De nye effektene er Tetra Pak Reflect, som omfatter holografiske effekter på emballasjer. For metalliske effekter på kartongmaterialet finnes nå Tetra Pak Metallized. For den som vil ha et mer naturlig utseende finnes Tetra Pak Craft, som gir emballasjen et utseende av kartong og trefiber. Den fjerde i rekken av effekter – Tetra Pak Sculpt – gir drikkekartongmaterialet en preget overflatestruktur.

Effektene kommer til å være tilgjengelig for foretakets kunder over hele verden, ifølge presseskrivet. Charles Brand, som har ansvaret for produktledelse og kommersiell virksomhet hos Tetra Pak:

– I en verden hvor nesten alt dreier seg om personalisering vil vi gi våre kunder noe unikt og hjelpe deres varemerker å overdøve konkurrentene og nå ut til konsumentene.

Metalliske og holografiske effekter, en naturlig kartong og trefiber look samt en taktil overflatestruktur inngår i Tetra Paks serie Artistry.

Siste nytt

PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Mossfirmaet PS Press Reklame hadde travle dager på Fespa i Berlin. De dro hjem med både en ny maskin og en Fespa-pris.
PS Press Canon
PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

HP viste frem flere nye produkter på årets Fespa-messe. Antalis Norge tok med seg et trettitalls norske kunder på en omvisning på standen for å vise frem hva som er nytt.
Antalis tur 3
Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Zünd viste, med bare to maskiner, mulighetene som finnes med deres skjære- og freseutstyr.
Zund-Fespa_02
Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

På FESPA viste Robotfactory frem sitt automatiserte skjæresystem med to ABB-industriroboter i samkjøring med et industrielt Zünd D3-skjærebord.
robot_01
Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

Les videre

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic
Plockmatic satser innen etikett og emballasje

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot
Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050
Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_
Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien