Magasinet - den nye vinylplaten?

PUBLISERT: 19 april 2018
OPPDATERT: 19 april

I Aller InSights skriver Anne Eskerod Borgstrøm et blogginnlegg om hvorfor det trykte medium overlever.

Anne Eskerod Borgstrøm innleder innlegget med disse ord:

«Printformatet høster for øyeblikket fornyet energi. Det er den nye vinylplaten. Vi gjenfinner i stigende grad gleden og relevansen av de ’gode gamle’ formatene, hvor innholdet er avgrenset og sammensatt av de pasjonerte og profesjonelle.»

Jeg fester meg spesielt ved de siste ordene i setningen: pasjonerte og profesjonelle.

Når det trykte medium fanger vår interesse, ikke minst de unges, så skjer dette ofte i de tilfellene hvor mediet gir oss noe vi ikke får på det mer flyktige digitale medium.

Det skal mere til enn ord og farger på papir
Derfor gjelder det å gjøre det trykte kommunikasjonsmedium, for eksempel magasinet, til noe spesielt. Velskrevne, relevante og målrettede artikler i lekker layout og flotte bilder. Det skal «kjæles» for både øynene og den taktile fornemmelsen du får når du tar et trykt medium i hendene.

Det er kort sagt ikke nok bare å sette et par ord sammen og spandere litt trykkfarge på papir. Det skal arbeides med papiret, med design, med foredling, med tekst og bilder før det trykte mediet virkelig blir den nye trenden innenfor kommunikasjon.

Kan det også tjenes penger på magasiner?
Anne Eskerod Borgstrøm slutter sitt blogginnlegg med disse ordene:

«Det etterspørres i stigende grad dybde og substans servert på elegant vis. Og hvis medieinstrumentaliteten på ukeblader og magasiner endrer seg, mon ikke så en del av annonsekronene følger med? Det blir vel aldri umoderne og irrelevant å legge seg opp av en estetisk fordypning- og forkjælingssituasjon, som motvekt til den hurtige og påtrengende digitale annonseringen, hvor du ikke raskt nok kan få klikket på ’hopp over annonsen’?»

Så kanskje kan det også være en fornuftig forretning i å gi forbrukerne et lekkert alternativ til de raske informasjonene på nettet.

Her finner du blogginnlegget til Anne Eskerod Borgstrøm: Derfor overlever print.

Vinylbølgen på Samvirkelaget, her fra en dagligvarebutikk på østlandet.

Les videre

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

De var de mest leste artiklene i 2024

Hvordan går det egentlig med de største trykkeriene i Norge? Det var det mange som ville vite og det var den mest leste artikkelen her på Sign&Print i 2024.
2024 kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01