Skilt- & dekorforeningen blir fridd til

Skilt- og Dekorforeningen samlet på Losby Gård til vårmøte og generalforsamling

Skilt- & Dekorforeningen hadde vårmøte fredag 20. april på vakre Losby Gods. Det var som alltid en engasjert og pratsom gjeng som samlet seg for å dele erfaringer og historier med hverandre, under formann Vibeke Lies lederskap.

Denne gangen var det litt ekstra dramatisk ettersom en eventuell sammenslåing med den mindre foreningen Fespa ble diskutert. Fespa er i sin tur en del av et nærmest verdensomspennende nett av skiltmakere og storformatprodusenter.

Allerede tidlig i diskusjonen sto det klart at man var positiv til en sammenslåing – spesielt etter at Fespa Norge hadde to mann til stede for å fortelle hvordan foreningen arbeider.

På den etterfølgende generalforsamlingen tok man den formelle beslutningen å la styret i Skilt- & Dekorforeningen møte Fespa Norge og sammen skissere opp hvordan en sammenslått forening skulle kunne se ut. Den samme beslutningen er tidligere fattet av Fespa Norge.

Når så et ferdig forslag foreligger, kan en ekstraordinær generalforsamling i de to foreningene fatte den endelige beslutningen om en eventuell sammenslåing.

Lenke: Skilt- og Dekorforeningen 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: