PS Press med nye krefter fra Canon

PUBLISERT: 27 april 2018
OPPDATERT: 27 april
Fra venstre: Trygve Walle fra PS Press, Lars Andresen fra Canon Norge og Jørgen Pettersen fra PS Press

Det er god stemning og høyt tempo hos PS Press, her blir vi møtt med kaffe og store smil:  – Det er ingen som tilbyr den samme løsningen som oss i Moss, forteller Trygve Walle. De har lang fartstid i byen. Hos PS Press kan du få alt fra visittkort til foliering av bil. De lager også sine egne aviser og er en aktiv bidragsyter i lokalmiljøet. – Vår styrke ligger i vår evne til å fornye oss og lære nye ting, forteller Jørgen Pettersen. Det gjør de blant annet gjennom fotostudioet som bruker både kundeoppgaver men også til kreativt arbeid på fritiden.

Det å være et helhetlig reklamebyrå betyr at man må kunne tilby kunden et bredt spekter av tjenester. Ofte også ting man kanskje ikke hadde tenkt på. Derfor åpnet PS Press det nye året med anskaffelse av Canon sin Arizona flatbed. Ved hjelp av denne og egne grafiske designere stiller PS-press i en helt ny klasse, der det kun er kreativiteten som setter grenser. – Våre grafiske designere har erfaring og kompetanse som gjør at vi kan ta i bruk hele bredden av bruksområder for Arizona, sier Jørgen Pettersen. – Vi merker godt at dette gir avkastning både i kundetilfredshet og budsjettmessig. De har også utvidet sortimentet ytterligere med et Zund skjærebord som gjør seg meget godt sammen med Arizona.

– Vi ser at flere og flere kunder ønsker en mer helhetlig løsning, forteller Jørn Mortensen. Han har et bredt spekter av oppgaver som blant annet inkluderer søkemotoroptimalisering. – Det er ikke lenger nok med en tjeneste eller et fysisk produkt, markedsføring er en del av noe større, der nettsider og sosiale medier spiller en stor rolle.

– Det er spennende å følge med på utviklingen til PS Press, sier Lars Andresen fra Canon, som har hjulpet med implementering av Arizona og Zund skjærebord. -Vi gleder oss til å se fortsettelsen!

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324