Print Next – stor suksess for Grafkom

PUBLISERT: 3 mai 2018
OPPDATERT: 3 mai
Håvard Grjotheim er konsernsjef for Scanbook og var konferansier under første del av Print Next.

Over 230 leverandører og grafiske produsenter – men også en del bestillere – var samlet da Grafkom, i samarbeid med Grafiske Foretak arrangerte konferansen Print Next i Stockholm den 25. og 26. april.

Over 40 norske representanter fra grafisk industri og leverandører var samlet på den nordiske konferansen i Stockholm. Print Next arrangeres av Grafkom, hvor tidligere bransjesjef i Grafisk bransjeforening, Magnus Thorkildsen er en av tre partnere i sammenslutningen. Styret og representantskapet i Grafisk bransjeforening hadde lagt sitt vårmøte til konferansen, hvor trender og muligheter i grafisk industri sto på agendaen.

Cecilia Forsberg fra Tele2 fortalte om hvordan man som kunde tar tilbake stadig mer produksjon fra reklamebyråene og i stedet lar sine egne kreative avdelinger vokse. De kjerneverdiene som firmaet står for krever at strategien også skapes i foretaket.
– For noen år siden benyttet man seg av sine egne avdelinger fordi det var billig produksjon. Nå handler det om noe helt annet enn at det er billig.

Mye av konferansen dreide seg om svensk økonomi, men her er et postkort som inkish TV har lagd fra Print Next:

 

Les videre

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

Nytt fra Lotus og Epilog hos Alvøen

Alvøen er en leverandør av merkesystemer for permanent merking og kutting av ulike materialer. På Sign, Print & Promotion presenterer de flere laserkutte- og merkesystemer.
GeirMyhrvold

Siste nytt

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek