Grå - den nye oransje?

PUBLISERT: 14 mai 2018
OPPDATERT: 14 mai

Grå har lenge blitt betraktet som en ikke-farge, men har nå kommet frem og opp i designverdenen. Fargen er fortsatt beskrevet som klassisk, diskret og sofistikert, men nå også som sterk, pålitelig og en tidløs farge takket være den implisitte tilknytningen til betong, granitt, fjell og stein. Selv som en bakgrunn i hjemmet, står fargen fint alene samtidig som den fremhever andre farger.

I takt med dette har Antalis nå utvidet Conqueror sortimentet med tre nye gråtoner. Conqueror, produsert av Arjowiggins Creative Papers og produsert siden 1888, har både en sofistikert overflate av luksuriøs, ubestrøket papir med de beste egenskaper for høykvalitetstrykk. Conqueror egner seg til all forretningskommunikasjon (fra brevark til brosjyrer, årsrapporter eller invitasjoner) for firmaer eller institusjoner som ønsker å ha en «high-end» profil.

Conqueror er allerede tilgjengelig i kremfarger og hvit, og blir nå beriket med den tidløse fargen grå, i tre ulike nyanser: Feather, Pencil og Cartridge.

Denne nye paletten er et komplement til de eksisterende fargene:

Feather: En myk og varm moderne grå som sammen med hvitt papir bringer frem sin lysstyrke.
Pencil: En nøytral grå som både kan være elegant, klassisk og skarp.
Cartridge: En sterk, mørkere grå som har en perfekt balanse mellom varm og kald.

–Vi er glade for å tilby designere og kreative trykkere disse nye gråtonene som vil hjelpe dem med å tilfredsstille behovene til deres kunder med nøytrale, moderne fargetoner samtidig som man får utmerkede trykkeresultater, sier Michael Thorvaldsson, Product Manager Creative Papers & Digital Products Scandinavia hos Antalis.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324