Kuvertteamet blir Addbrand

PUBLISERT: 18 mai 2018
OPPDATERT: 21 mars
Patrik Sjölin er administrerende direktør for Addbrand, som tidligere het Kuvertteamet.

Et nytt firma og et nytt navn. Kuvertteamet går et skritt lengre etter oppkjøpet i fjor for å tiltale hele det skandinaviske markedet. Kuvert på svensk heter som kjent konvolutt på dansk og norsk, så for å opptre enhetlig måtte det svenske firmaet kvitte seg med det gamle navnet.

Det var under fjoråret Kuvertteamet kjøpte papirgrossisten Turnex. Nå forenes alt under samme navn i et nytt selskap. Det nye firmanavnet blir Addbrand og selskapet som kommer til å ha omlag 100 ansatte og omsetter drøyt 200 millioner kroner får navnet Addbrand Sweden. Patrik Sjölin, firmaets administrerende direktør, sier at årsaken til navneskiftet er at foretakets visjon er å være “den ledende grossisten innen trykksaker i Skandinavia”. På denne måten kommer det nye navnet til å passe bedre inn:

– Vi trengte et moderne navn som speiler vår virksomhet bedre og som gjør at vi kan fortsette å utvikles inn i fremtiden. Den viktigste årsaken til navnebyttet er likevel at navnet skal fungere i hele Skandinavia. Og kuvert heter faktisk konvolutt i Norge og Danmark.

Kuvertteamet, med sete i Bankeryd, ble grunnlagt i 1991. Akkurat som tidligere så kommer Addbrand i fortsettelsen kun til å selge sine produkter gjennom et grafisk mellomledd.
– For oss betyr Addbrand at vi og våre forhandlere adder varemerker på ulike produkter. Våre forhandlere kan velge å kjøpe et produkt uten trykk og selv trykke på det, eller så kan de kjøpe det ferdig trykte produktet hos oss.

Selskapets konsept Print by Sweden ble lansert for et par år siden og går ut på at alle produkter kan trykkes i egen produksjon i Sverige. Konseptet kommer til å fortsette:

– En tøff grafisk bransje innebærer et varig fokus fra oss på å finne nye produkter å adde varemerker på, med hjelp av nye og spennende tjenester. Dette i kombinasjon med fortsatt langsiktig satsing på egen produksjon i Bankeryd tror vi gir både kunder og ansatte en trygghet i å arbeide med oss.

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik