Hvordan er behovet for trykksaker i fremtiden?

Dette har svenske Grafiska Företagen, undersøkt i en ny rapport. Rapporten viser at svenske markedssjefer gjennomsnittlig forventer å skjære 19 prosent ned på mengden av trykt markedsføring de kommende tre år.

Det er dyster lesning for trykkerier å bla gjennom rapporten ’Kundernas framtida behov av trycksaker och attityder till tryckeribranschen’. Rapporten fra Irm-Media, foretatt for Grafiske Företagen, viser at de forespurte markedssjefer vil prioritere en høyere andel av digital markedsføring og skjære ned på andelen av trykt markedsføring.

Ifølge rapporten vil de kutte 19 prosent av budsjettet til trykksaker i løpet av de kommende tre årene. Det er en stigning fra 2016, da Grafiska Företagen lagde en liknende rapport. Den gangen svarte de forespurte, at de forventet å kutte 12 prosent i budsjettet til trykt markedsføring. Det er et tall som har vist seg å være i overensstemmelse med virkeligheten, ifølge Grafiska Företagen.

Det er særlig de større virksomhetene som påpeker at de kommer til å kutte i budsjettene til trykt markedsføring, viser rapporten.

Rapporten har dessuten sett på hvilke bransjer som forventer å kutte mest i bruken av trykksaker. Det viser seg at det spesielt er i reise- og bilbransjen, teknologi, samt butikk og handel at nedskjæring vil ramme trykksaksbudsjettet.

Til gjengjeld har de svenske markedssjefene blitt mer positivt innstilt til trykkeribransjen enn de oppga i tidligere undersøkelser. 65 prosent svarer at de synes det er enkelt å bestille varer og flertallet peker også på god service og at man er lydhøre overfor kundene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Ny programvare fra Agfa Graphics sparer kostnader

Agfa Graphics lanserer programvarene InkTune og PressTune for å redusere produksjonskostnadene. Verktøyene kan brukes på trykkpresser fra forskjellige fabrikanter og på tvers av trykkteknologier. Disse intelligente verktøyene er en del av Agfa Graphics ECO³-tilbud, og gir trykkerier full kontroll over alle utskriftselementer, fra blekkforbruk til samsvar med ISO, G7 og klientspesifikke standarder, samtidig som produksjonskostnadene reduseres.

Publisert av: 

Pantone introduserer nå sin nye standard på Polyester

Pantone LLC presenterer polyesterstandarder som er ideelle for sportsklær, fottøy, badetøy, turutstyr, hjem og tilbehør til motebransjen, som et tillegg til Fashion, Home + Interiorsystem. Farget på 100% varpstrikket polyester, kan disse produktene effektivt brukes til fargestyring i polyester, poly-blandinger og andre syntetiske materialer.

Publisert av: