Kvikkas og Nordpost blir nytt selskap

Espen Slyngstad er administrerende direktør for Easy2You.

De to firmaene Kvikkas og Norpost slår seg sammen og danner selskapet Easy2You. Firmaene er velkjent i grafisk bransje som distributør av trykksaker.

– Ved å kombinere det beste fra bedriftene skal vi skal gjøre det enklere, rimeligere og mer bekvemmelig for deg å levere, kommunisere og transportere til folk i hele Norge på en bærekraftig måte, hevdes det i en pressemelding fra det sammenslåtte selskapet.

Kvikkas er oppkomlingen som i utgangspunktet var et budbil-/transportfirma med 12 ansatte, med Møre og Romsdal som hovedmarked. Så vant de en anbudskonkurranse med Posten i fjor om å levere lørdagsaviser. Kvikkas sa de kunne gjøre jobben for 210 millioner, mens Postens pris var 309 millioner. Jobben skulle Kvikkas gjøre med hjelp av Norpost, et distribusjonsfirma med 800 ansatte. Det neste som skjedde var at Norpost meldte seg konkurs, for så å bli oppkjøpt av Kvikkas. Nå fremstår de altså samlet under det nye merkevarenavnet Easy2You.

Easy2You distribuerer, på vegne av sine kunder, adressert og uadressert post, samt små pakker som kan leveres i postkasser. I tillegg hjelper de med å skreddersy transport-og logistikktjenester, helt fra oppsett av fleksible løsninger og dedikerte ruter.

Netthandelen stiger kraftig og man ser en tydelig utvikling der folk ønsker å få varene levert direkte på døra. Derfor tilbyr det nye selskapet fleksible og lettvinte leveringsløsninger som har sluttkunden i fokus, helt i tråd med denne utviklingen.

Lover å levere mer
Easy2You dekker hele landet og selskapet har over 800 ansatte, 450 biler og en rekke samarbeidspartnere og underleverandører. Både Kvikkas og Norpost har lang erfaring i bransjen. – Vi vet hvor mye det betyr for deg å nå frem til sluttmottakeren på en profesjonell og effektiv måte. Derfor lover vi å levere mer, som en forlenget arm i kjøpsreisen, står det videre å lese.

Du kan finne ut mer om det nye firmaet via deres eget nettsted: Easy2You.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Nytt blad ute

Sign & Print nummer 226 er ute, med Canons Anton Strand som…

Karibu setter nye standarder for rull-til-rull print

Stiefel Digitalprint GmbH i Lenting nær München ble nylig den første kunden som begynte å produsere på en Karibu rull-til-rull printer. Både administrerende direktør og operatør er begeistret for kvaliteten som Karibu leverer på alt materialet: –Det beste jeg noensinne har sett i rull-til-rull-print.

Publisert av: 

web-to-print: Intervju med Fabian Frenzel

Forklaringen på hvorfor WtP er et vellykket konsept, er ikke fordi online trykkerier bruker flest mulig og størst mulige trykkpresser. Disse er lett tilgjengelige i alle deler av verdenen. Den virkelige verdien av WtP er basert på en enkel idé – nemlig en brukervennlig online plattform, som pålitelig oppfyller kundenes krav.

Publisert av: 

Kvesser i alle emballasjesegmenter

Antalis kom inn på Empack-messen og viste den bredden de har i emballasjeløsninger.
– Alt fra standardløsninger, spesielle løsninger til det faktum at du kan gå fra enkle produkter til en helhet med maskiner for automatisk emballasje. Det er det vi prøver å symbolisere her, sier Fredrik Carlsson.

Publisert av: