Kvikkas og Nordpost blir nytt selskap

PUBLISERT: 7 juni 2018
OPPDATERT: 21 mars
Espen Slyngstad er administrerende direktør for Easy2You.

De to firmaene Kvikkas og Norpost slår seg sammen og danner selskapet Easy2You. Firmaene er velkjent i grafisk bransje som distributør av trykksaker.

– Ved å kombinere det beste fra bedriftene skal vi skal gjøre det enklere, rimeligere og mer bekvemmelig for deg å levere, kommunisere og transportere til folk i hele Norge på en bærekraftig måte, hevdes det i en pressemelding fra det sammenslåtte selskapet.

Kvikkas er oppkomlingen som i utgangspunktet var et budbil-/transportfirma med 12 ansatte, med Møre og Romsdal som hovedmarked. Så vant de en anbudskonkurranse med Posten i fjor om å levere lørdagsaviser. Kvikkas sa de kunne gjøre jobben for 210 millioner, mens Postens pris var 309 millioner. Jobben skulle Kvikkas gjøre med hjelp av Norpost, et distribusjonsfirma med 800 ansatte. Det neste som skjedde var at Norpost meldte seg konkurs, for så å bli oppkjøpt av Kvikkas. Nå fremstår de altså samlet under det nye merkevarenavnet Easy2You.

Easy2You distribuerer, på vegne av sine kunder, adressert og uadressert post, samt små pakker som kan leveres i postkasser. I tillegg hjelper de med å skreddersy transport-og logistikktjenester, helt fra oppsett av fleksible løsninger og dedikerte ruter.

Netthandelen stiger kraftig og man ser en tydelig utvikling der folk ønsker å få varene levert direkte på døra. Derfor tilbyr det nye selskapet fleksible og lettvinte leveringsløsninger som har sluttkunden i fokus, helt i tråd med denne utviklingen.

Lover å levere mer
Easy2You dekker hele landet og selskapet har over 800 ansatte, 450 biler og en rekke samarbeidspartnere og underleverandører. Både Kvikkas og Norpost har lang erfaring i bransjen. – Vi vet hvor mye det betyr for deg å nå frem til sluttmottakeren på en profesjonell og effektiv måte. Derfor lover vi å levere mer, som en forlenget arm i kjøpsreisen, står det videre å lese.

Du kan finne ut mer om det nye firmaet via deres eget nettsted: Easy2You.no

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324