Horizon møter utfordringene innen den digitale transformasjonen

PUBLISERT: 14 juni 2018
OPPDATERT: 21 mars
Teamet til Horizon GmbH foran hovedkontoret i Quickborn. Bilde: Horizon GmbH

Horizon, produsent av etterbehandlingssystemer, møter utfordringene ved den digitale forandringen innen trykkeribransjen. Økende krav til ytelsen av produkter, service og levering av individuelle kundeløsninger står i fokus for videreutviklingen av selskapet, som har kunngjort endringer i ledelsen.

Med hensyn til den pågående konsentrasjonsprosessen blant leverandører innen trykkeribransjen understreker Horizon sitt engasjement for en langsiktig bedriftspolitikk. I den aktuelle bedriftsfilosofien stadfester den japanske familiebedriften sitt selvbilde som produsent og erklærer en bærekraftig forretningsmodell for de neste 50 årene som bedriftens viktigste mål.

For å møte utfordringene i det viktige europeiske markedet og styrke samarbeidet innen Horizon-gruppen, har ledelsen fra Horizon GmbH, som er basert i Quickborn, nær Hamburg, blitt omstrukturert. Med virkning fra 9. mai 2018 ble Yoshihiro Oe (54) ansatt som ny administrerende direktør i Horizon GmbH i Tyskland. Yoshihiro Oe har i mer enn 30 år hatt ledende stillinger i bedriftens hovedkontor i Japan, og er samtidig som General Manager of Global Business hos Horizon International, ansvarlig for salgs- og markedsaktiviteter på verdensbasis.

Timm Edelhoff (37) vil støtte ledelsen som General Manager of Operations i den daglige virksomheten og i videreutviklingen av forretningsprosesser. Bedriftsøkonomen har jobbet for Horizon siden 2009, og etter å hatt ledende funksjoner innen logistikk og organisasjon, overtar han nå ansvar for den komplette daglige driften.

Marisa Dütsch (39) vil være ansvarlig for Horizons salgsorganisasjon i Tyskland, Østerrike og Ungarn. Som bokbindermester har hun samlet ti års erfaring som produktleder hos Horizon, og har nå blitt utnevnt til salgsansvarlig. I denne rollen vil hun lede direktesalg og produktadministrasjonen.

Paul Jakobson (61), som har jobbet som Sales Manager Nordic siden markedsutvidelsen til Nordeuropa, er også utnevnt som Advisory Director for Horizon GmbH. Jakobson har jobbet med og for Horizon i 35 år, først som handelspartner i Skandinavia og senere som konsulent for den europeiske virksomheten. – For vekst og bærekraft i Horizon-gruppens virksomhet har det europeiske markedet vært og fortsetter å være spesielt viktig, sier Eijiro Hori, eier og konsernsjef for Horizon Japan. – For å ytterligere utvide våre aktiviteter ønsker vi å styrke virksomheten, spesielt i de tysktalende landene og i de nordiske landene. Med den nyetablerte ledelsen til Horizon GmbH vil vi fortsette å tilby kundene våre en utmerket og pålitelig tjeneste innen etterbehandling, avslutter Hori.

Les videre

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2